Mijn kat loopt mank

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kat loopt al 2 weken mank. Na een paar dagen ben ik met haar naar de dierenarts gegaan, maar die kon geen wondjes of een gebroken pootje vinden. De kleine meid liet haar pootje ook gewoon makkelijk aanraken. De dierenarts heeft haar een spuitje cortison en een ontstekingsremmer gegeven, omdat ze dacht dat het artrose was. Maar nu, twee dagen later, mankt ze nog erger en ik zie dat haar voorpootje waar ze mank op loopt veel platter lijkt te worden dan de linker. Alsof ze geen pezen meer heeft of zoiets...

Aan de telefoon wist de dierenarts ook niet wat het kon zijn en ze stelde voor om röntgenfoto's te laten maken. Dat wil ik best doen, ook al zal dat behoorlijk wat gaan kosten.

Hebben jullie dit al eens meegemaakt met je katten? Ik weet echt niet wat ik moet doen, haar pootje masseren of iets anders? Bedankt voor jullie hulp.

Ze lijkt geen pijn te hebben, ze eet en speelt gewoon, maar ze beweegt wel minder en slaapt meer...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • L
    Lagagadeschats Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb een zwerfkatje opgevangen en ik zag dat ze met een hond heeft gevochten. Ik kan haar alleen niet naar de dierenarts brengen omdat ik momenteel krap bij kas zit. Wat kan ik nu het beste doen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn kat loopt al 3 dagen mank en ik weet niet wat ik moet doen. Hij kan niet meer lopen. Hij is nog nooit bij de dierenarts geweest, kunnen jullie me helpen?

Vertaald Frans
    Mamiecat
    Mamiecat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Persoonlijk zou ik je adviseren om even langs de dierenarts te gaan. Alleen hij kan je vertellen wat er precies met je kat aan de hand is en de juiste behandeling geven. Misschien is het wel nodig om een röntgenfoto te laten maken...

Houd ons op de hoogte, bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

goedenavond,

toen ik vanavond thuiskwam merkte ik dat mijn kat mank liep. Het is zo'n type dat de hele nacht buiten is en overdag lekker in bed ligt. Bij het optillen miauwde hij om te laten weten dat hij pijn had, maar als ik zijn pootje voorzichtig aanraak of optil, geeft hij geen krimp. Ik heb hem meteen een ontstekingsremmende pijnstiller gegeven om de pijn te verzachten. Hij slaapt nu al drie uur, hij heeft nog niet gegeten en hij spint ook niet meer. Ik weet het even niet meer... Als iemand weet wat ik moet doen, zou dat heel fijn zijn. Alvast bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Ik reageer erg laat, maar @Dine13, kun je ons uiteindelijk vertellen wat er met je kat is gebeurd wat betreft het mank lopen?

Mijn kitten heeft dit nu ook al 2 weken. Ik ben natuurlijk naar de dierenarts geweest, maar die kon de eerste keer niets vinden en heeft haar toen ontstekingsremmers gegeven. Maar het hield aan. Ik heb toen gevraagd om een röntgenfoto, maar ook daarop was niets te zien. Er is toen bloed geprikt en de uitslag was: een vermoeden van toxoplasmose (verhoogde leverenzymen en licht positieve antistoffen).

Dit is haar enige symptoom van de ziekte, dus ik hoop echt dat dit niet de uiteindelijke diagnose is...

Ik moet nu 2 weken wachten voordat er opnieuw een bloedonderzoek gedaan kan worden. In de tussentijd krijgt ze een natuurlijk middel, Hepa Supp, om de lever te ondersteunen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, mijn kat loopt enorm mank. Hij slaapt alleen maar en beweegt bijna niet, maar hij eet wel gewoon normaal. Wat moet ik doen? Moet ik hiermee naar de dierenarts gaan? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, mijn kat loopt nu al een week mank. Hij is bij mijn ouders buiten geweest (hij komt normaal nooit buiten) en daar is hij de hele tijd blijven schuilen... Sinds ik weer thuis ben (in m'n appartement) is het niet minder geworden, maar het wordt gelukkig ook niet erger. Hij laat het gewoon toe als ik aan zijn poot voel om te kijken of hij ergens een reactie geeft, maar ik merk niks. Ik heb ook naar zijn voetzooltjes gekeken, maar ik zie niks geks... Volgende week ga ik met hem naar de dierenarts, maar in de tussentijd weet ik even niet wat ik moet doen. Zeker omdat ik nog een andere kat heb die hem soms lastigvalt als hij ergens rustig ligt...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik weet het hoor, ik geef echt geen advies zonder dat ik er verstand van heb. De dierenarts heeft me gezegd dat ik dit zo moest doen, dus daarom geef ik haar dat advies. Dat ze van dierenarts moet veranderen weet ik ook wel, maar als ik iets zeg, heb ik me eerst goed geïnformeerd. Ik zou echt niet willen dat er iets met de kat van iemand anders gebeurt!

Vertaald Frans
    Dog4ever
    Dog4ever Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bij mij is het ook gebeurd en de dierenarts heeft me geholpen, maar als je een tip wilt: masseer haar dan. Als je ziet dat ze veel aan haar pootje likt, betekent dat dat ze pijn heeft. Masseer haar gewoon en dan komt het wel goed, maar denk erom dat je echt niet te hard mag masseren. 😁

Geef geen advies zonder dat je weet wat er echt met haar kat aan de hand is! Voor hetzelfde geld doet ze haar door dat masseren juist meer pijn dan goed...

EDIT: Zoals Sevv al zei, raad ik je echt aan om van dierenarts te wisselen!

Vertaald Frans
    Nes7
    Nes7 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nou ja, wat je daar zegt heeft er niet echt veel mee te maken. In dit geval loopt de kat al twee weken mank en het is vooral erger geworden; het is niet zomaar een klein pijntje alsof de kat zich een beetje heeft bezeerd door een val of door ergens tegenaan te stoten.

Het kan een terugkerende pijn zijn, iets wat niet te behandelen is, of iets dat verergert als er niets aan gedaan wordt. Uiteindelijk weten we het gewoon niet en de dierenarts blijkbaar ook niet, daarom zou het goed zijn om eens naar een andere te gaan.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!