Mijn kat likt aan de stof als we haar over haar rug krabben
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Ik heb nu iets langer dan 2 maanden een geadopteerd poesje van 4,5 jaar oud. Ze likt aan de bank, de dekens en aan harige speeltjes... Ik vind dit best wel vreemd!!! Heeft dit een speciale betekenis?
Bedankt Bleu Cati voor je reactie, dat stelt me gerust voor mijn kleine Isis die zo veel voor me doet, zeker in mijn situatie.
Daarnaast ook bedankt namens alle 'rode baretten', je woorden over ons doen echt goed. Als wederdienst: moge onze beschermheilige van de para's, de aartsengel Michaël, jou en je hele gezin beschermen, inclusief de katten.
Isis doet de groetjes terug aan jou en je 3 katten met dikke knuffels en een hoop positief gespin.
Groetjes, Philippe, gebruikersnaam: Paracom🦅.
Goedenavond Paracom,
In dat geval is er geen twijfel meer mogelijk: dit is echt hormoon-gerelateerd gedrag.
De groetjes van mijn 3 katten aan Isis en aan alle 'rode baretten', we zijn hier in Frankrijk dol op onze militairen. SIR, YES SIR!
Goedenavond Blue Cati,
Bedankt voor je reactie en je advies over de sterilisatie. Onze poes is inderdaad nog niet gesteriliseerd en we geven haar nu 'de pil', maar veel andere kattenbezitters hebben me dat afgeraden. Net als jij adviseren zij om haar te laten opereren. Omdat ze nog nooit een nestje heeft gehad, willen we haar eerst een keertje het moederschap laten ervaren voordat we haar laten helpen. We wachten nog tot we een kater vinden van haar eigen ras die ze ook accepteert. Dat is nog niet zo makkelijk, maar we houden hoop. Daarna laten we haar steriliseren.
Ik wens je een fijne avond, met een dikke knuffel van onze poes Isis.
Groetjes, Phillippe, pseudo: Paracom.
Hoi,
Als er verder geen ziektesymptomen zijn, denk ik dat dit gewoon gedrag is waar je kat zich fijn bij voelt. Het likken en trappelen (melktrappelen) op stof doet een kat denken aan de tijd dat ze bij hun moeder dronken, wat een moment van puur welzijn is voor een kitten.
Aan de andere kant: als het een niet-gesteriliseerde poes is, kan stimulatie van de rug krolsheidsgedrag opwekken. Zelfs tussen twee 'officiële' krolsheidsperiodes in. Als je het nog niet gedaan hebt, kan ik je echt aanraden om haar te laten steriliseren, voor haar gezondheid, een langer leven en haar rust. Hormonen doen veel met een poes en veroorzaken op de lange termijn vaak melkklierkanker, wat fataal kan zijn.
5 reacties van 5