Mijn kat kwispelt altijd met zijn staart
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Mijn kat kwispelt niet met zijn staart, hij houdt hem altijd recht zonder hem te bewegen en dat de hele tijd.
Mijn kat kwispelt niet met zijn staart, maar houdt hem constant recht omhoog! Wat zou dat eigenlijk betekenen?
Hoi,
Mijn poes kwispelt ook met haar staart als ze blij is, terwijl ze spint en geaaid wordt. Dat is eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat je meestal leest.
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem met een jonge siamees van nog geen 3 jaar...
Ze slaat met haar staart als je nee zegt, als je haar aait, als je tegen haar praat... Zelfs als ze naast me in slaap valt, meestal tegen mijn benen aan...
Het maakt me gewoon zenuwachtig van haar...
Ze heeft de neiging om te bijten, niet agressief, en het doet geen pijn, maar het is gewoon een reflex bij haar...
Ik denk dat het een gestrest katje is, ze heeft het altijd al gedaan...
Toen ik haar naar de dierenarts bracht om haar te laten opereren... heeft ze een van de assistenten van de dokter gebeten, en ze sloeg een enorme scène... ze moesten haar vasthouden, maar ondertussen had ze alle dieren in de praktijk zo opgejaagd dat ze allemaal begonnen te miauwen, blaffen, enzovoort...
Echt een furie...
Voor de operatie trok ze zich niks van me aan, en zodra ze me zag schoot ze de keuken in, en ze knuffelde alleen maar als ze loops was (dan plakte ze aan me)...
Sinds de operatie kleeft ze aan me, ik ben haar papa geworden, haar liefje... ze zit constant naast me op de bank zodra ik ga zitten, en ik kan niet eens 5 minuten naar het toilet aan het andere eind van de gang zonder dat ze krabt en tekeergaat als een gek... Zo'n radicale verandering had ik echt niet verwacht (het lijkt wel alsof ze de hele tijd loops is)...
Maar het ding is: of ze nu blij is, spint of wat dan ook, ze slaat nerveus met haar staart... dat is echt vervelend...
Als ze slaapt, slaapt ze gewoon... de staart ligt dan stil...
Ik heb zeker een tien katten gehad, en geen enkele heeft ooit dit soort gedrag vertoond (een hapje geven als je haar aait — kietelt het misschien??? — of de hele tijd met haar staart slaan)... Of vijf minuten lang aan het raam of de deur krabben om naar binnen te komen als ze naar binnen wil...
En als ik haar op het terras zet en het schuifraam dichtdoe, dan begint ze als een gek op het glas te krabben als ze naar binnen wil, dat kan een tijdje duren, totdat ik mijn geduld verlies of zij het opgeeft (meestal verlies ik mijn geduld, of zwicht ik en laat ik haar binnen)...
Enig idee? Doet jouw kat jou dit soort dingen ook aan, Cateline?
Alvast bedankt
Cédric
Hoi, hier is een artikel over de staarttaal van katten, misschien heb je er wat aan: http://wamiz.com/chats/guide/mouvements-de-la-queue-du-chat-0546.html
Een snelle muis dus! lol Hij is nu trouwens helemaal hyper -_-'
Haha Melly, hij droomt vast dat hij achter een muis aanrent! ;)
Als Réglisse slaapt beweegt hij soms, dat zullen wel zenuwtrekjes zijn, net zoals wij 's nachts bewegen^^
Félia kwispelt ook heel vaak. Zodra ik tegen haar praat: paf paf paf, kleine tikjes als een bezempje! Maar omdat ze dat doet terwijl ze me vol liefde aankijkt, ga ik ervan uit dat het een goed teken is ;)
Als die van jou kwispelt in zijn slaap, dan zal dat bij hem wel een teken van ontspanning zijn en geen stress, toch?