Mijn kat krabt wel 10 minuten lang tegen de wand van de kattenbak

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn kat van 9 maanden krabt na het doen van zijn behoefte heel lang tegen de wand van de kattenbak.

Alleen graaft hij zijn behoefte niet onder; hij krabt aan alle kanten, ruikt dan aan wat hij net heeft gedaan en gaat weer verder met krabben tegen de wanden. Dit gebeurt vaak 's nachts en dat maakt een hoop lawaai...

- Ik dacht eerst dat het aan de kattenbakvulling lag en heb al van alles geprobeerd, maar hij blijft hetzelfde doen.

- Toen dacht ik dat hij misschien een enorme poetsfreak was, dus haalde ik het elke keer meteen weg als hij was geweest.

- Hem proberen te leren hoe hij in het grit moet graven heeft ook nooit gewerkt.

- Daarna dacht ik dat het misschien was om de korrels van zijn pootjes af te vegen, dus heb ik zelf zijn pootjes schoongemaakt.

Maar nu ben ik echt door mijn ideeën heen...

Is dit normaal?

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Mamiecat
    Mamiecat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zelf heb ik ook katten gehad die dat deden... en het is echt zo: als de kat 's nachts een drolletje staat te draaien of een plasje doet, nou, dan kan iedereen ervan meegenieten!

Ik had een kat die wel vijf minuten tegen het deurtje zat te meppen voordat hij de kattenbak inging... zal ik wel, of zal ik niet? Medisch gezien was er niets aan de hand. Tja, het werd gewoon een soort tic... hij moest dat deurtje echt een hele tijd laten zwaaien... en als hij het niet deed bij het naar binnen gaan, dan deed hij het wel bij het naar buiten komen. Het deurtje weghalen bracht hem zo van zijn stuk dat hij er helemaal niet meer op wilde. Dus heb ik het deurtje maar weer teruggezet, en dat heeft hij zijn hele leven gedaan... en alleen bij zijn kattenbak! Sommige kinderen spelen op hun potje... nou, deze kat deed hetzelfde met zijn kattenbak! Of hij was gewoon gefascineerd door de natuurkunde achter de rotatie...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

Eén van mijn katten doet dit ook... Ik heb net als jij van alles geprobeerd, maar zonder succes. Dus ik bekijk het nu maar nuchter: het is haar manier om aan te kondigen dat ze gepoept heeft en dat ik het moet komen opruimen :D (Mevrouw houdt niet van een kattenbak waar al drollen in liggen).

Ik heb nog geprobeerd om de kappen van de kattenbakken af te halen, maar omdat ze overal grit strooien (drie katten zorgen voor een hoop korrels), werd de kattenbakhoek al snel een zootje. Omdat ik het zat was om dat 10 keer per dag op te ruimen, heb ik het opgegeven en de kappen er weer op gezet. Ze houden gewoon niet van die deurtjes, dus die heb ik eruit gehaald.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik heb er thuis ook eentje die precies hetzelfde doet. Helaas heb ik er echt mijn best voor gedaan om het haar te leren, maar het werkt gewoon niet. Ze is nu 2,5 jaar en ze doet het nog steeds.

Persoonlijk denk ik dat het komt doordat ze te vroeg uit het nest is gehaald (we kregen haar al toen ze 2 maanden oud was, wat echt veel te vroeg is).

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!