Hallo allemaal.
Ik heb een kitten van 7 maanden. We hebben haar in juli uit het asiel gehaald toen ze nog geen 2 maanden oud was, dus ze was nog niet gespeend. Ze was gedumpt.
Ze is altijd al... "hyperactief" geweest. Ze wil de hele tijd spelen, heeft elk uur wel haar gekke kwartiertje, en ze bijt en krabt als ze met ons speelt. Ze is totaal geen knuffelkat; zodra we haar oppakken, wil ze weg. Ze spint alleen als ze op onze deken aan het kneden is.
Nu is het nog steeds hetzelfde liedje, maar het probleem is dat ze nu groot genoeg is om op alle meubels te springen. Ze mag niet op het aanrecht, maar ze luistert voor geen meter. Ze steelt ons eten, en zodra er ergens een papiertje slingert, pikt ze het in. Als we het terug willen pakken, gromt ze naar ons. Ja echt, grommen, en niet blazen.
Ze vreet echt alles wat eetbaar is... Zodra er ergens eten ligt en we kijken een minuutje de andere kant op, heeft ze het al op...
Ze heeft een berg speelgoed, maar ze valt liever onze voeten en benen aan (natuurlijk mét nagels en tanden). Ze heeft een mooi mandje om in te slapen, maar ze ligt liever in een kartonnen doos die we hebben laten staan omdat ze ermee speelt.
Dat is dus het probleem: we verbieden haar dingen (logisch), maar ze luistert naar helemaal niets! We hebben alles geprobeerd: de plantenspuit, een tikje op haar achterwerk, op haar neus blazen, tegen haar schreeuwen... We hebben zelfs zo'n verstuiver gekocht die katten rustig zou moeten maken... Nou, dat werkt dus voor geen meter, hè.
Het wordt echt vermoeiend, ik heb het gevoel dat ik haar 24/7 aan het afbekken ben en daar baal ik enorm van...
Alsjeblieft, als jullie oplossingen hebben, laat het me weten 🙏