MIJN KAT IS EEN TAND VERLOREN

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

goedenavond,

toen ik vanavond met Jumpy aan het spelen was, merkte ik dat hij een tand mist (een hoektand). Het bloedt niet en hij eet gewoon.

ik ben op 31/10 nog bij de dierenarts geweest voor een inenting en toen hebben we zijn gebit gecontroleerd, er waren geen problemen.

vanochtend had hij die tand nog en voor zover ik weet heeft hij zich niet gestoten.

Jumpy is 13 maanden oud..

gaat die tand nog teruggroeien?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Maar ga er nou echt even mee naar je dierenarts! Serieus.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond, gisteren tijdens het spelen met mijn kat merkte ik dat hij onderaan ook een tand mist.

We weten zijn leeftijd niet, want we hebben hem van de straat gered...

Ik vroeg me af of dit erg is of niet...

Hij had al last van zijn gebit... dus nu dit nog...

Moeten we met hem naar de dierenarts?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Fijne avond

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zolang hij goed blijft eten, komt het wel goed.

Ter illustratie: ik ken de kat van mijn schoonzus, die had hoektanden die zó lang waren dat ze uit zijn bek staken. Dat zag er nogal vreemd uit en was niet echt bepaald fraai!! Inmiddels zijn ze uitgevallen, maar die kat is al meer dan 15 jaar oud! En hij eet nog steeds gewoon brokjes.

Ik houd het in de gaten en laat jullie weten hoe het gaat.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Tja, het hangt er eigenlijk een beetje vanaf, het kan inderdaad invloed hebben op zijn voeding ja... Maar het kan hem ook totaal niet hinderen en dan kan hij zo gewoon prima verder leven. Ik ken ook een kat die aan één kant een hoektand mist en die daar prima mee omgaat :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oei! Dat is geen goed teken.

Hij heeft net zijn brokjes gegeten en het lijkt hem niet te storen.

Ik ga in de gaten houden of zijn tandvlees niet opzwelt. Gelukkig laat Jumpy zich makkelijk behandelen; hij vindt het leuk om zachtjes op de duim van mijn man te knabbelen en laat zijn tandjes makkelijk nakijken.

Mijn man heeft hem net even onderzocht: geen roodheid en Jumpy laat het allemaal prima toe. Hij zal wel geen pijn hebben.

Als het een blijvende tand was, groeit die niet meer terug. Zal dit op de lange termijn invloed hebben op zijn eten? (Het was een tand bovenin aan de linkerkant).

Ik houd het in ieder geval goed in de gaten en bij het kleinste ongebruikelijke teken of een infectie raadpleeg ik de dierenarts.

Bedankt voor je snelle reactie en nog een fijne avond!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, dat is best wel vreemd, want katten verliezen hun melktandjes rond de 6 maanden. Logischerwijs zou hij ze nu dus niet meer op een natuurlijke manier moeten verliezen... Het gebit van een volwassen kat groeit niet meer aan (net als bij ons). Check voor de zekerheid toch even bij de dierenarts of er niet nog een melktandje (laat) was blijven zitten, maar ik betwijfel het... Hoe dan ook mag het niet gaan ontsteken, dus even de dierenarts bezoeken of alleen al even bellen is wel zo verstandig.

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!