Mijn kat is doodsbang voor mijn vriend... En poept op zichzelf

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond allemaal,

Mijn vriend en ik hebben ongeveer twee maanden geleden een kleintje geadopteerd. Het enige probleem is dat ze bang voor hem is. Ze begon zich te verstoppen en dat werd steeds erger. Inmiddels is het voor hem onmogelijk om haar te benaderen. Ze verstopt zich zodra ze hem hoort aankomen. Ze sluipt over de grond en laat haar eten staan als ze weet dat hij er is. Ze kruipt onder het bed en verroert geen vin meer. Hij doet echt zijn best, maar niks helpt... Inmiddels poept ze op zichzelf als hij haar oppakt. Ik zie aan haar ogen dat ze al doodsbang is als ze hem alleen al ziet, terwijl hij haar echt nooit iets heeft aangedaan... Als hij haar oppakt is ze helemaal verstijfd en beweegt ze niet eens meer, ze houdt zich dood. Ik weet niet meer wat ik moet doen om dit op te lossen en het breekt echt mijn hart!

Hebben jullie zoiets al eens meegemaakt?

Bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

20 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Che72190 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik zit in precies dezelfde situatie, heb je het probleem al opgelost? Zo ja, kun je me dan vertellen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Alsjeblieft, het is echt vreselijk, hij poept overal.

Vertaald Frans
    S
    Sabbe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mail me als het kan even op sabinathan@gmail.com, want ik zie geen reacties. Sorry!

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Sorry, het is de eerste keer dat ik een forum gebruik. Ik zag in mijn mail dat ik een reactie heb, maar ik zie niet waar op het forum :(

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Hoi, ik zou graag willen weten hoe jij dit hebt opgelost. Ik zie namelijk hetzelfde bij mijn kat en ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Als je wilt, stuur me dan even een mailtje op sabinathan@gmail.com, dat zou ik heel erg waarderen. Bedankt!

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

We kregen haar toen ze tweeënhalve maand oud was. We hebben haar opgehaald bij mensen die haar al hadden geadopteerd, maar haar niet meer wilden... Ze leek niet bang te zijn voor haar vorige baasje. In het begin ging het wel, maar het is met de tijd alleen maar erger geworden! Ik dacht dat het misschien aan de omgeving lag, dat het appartement te klein was of dat er te veel lawaai was enz. Maar zodra mijn vriend weggaat, komt ze nog voordat de deur goed en wel dicht is naar me toe gerend. Alsof het een enorme opluchting is dat hij weg is.

Hoi, ik zou graag willen weten hoe jij dit hebt opgelost. Ik zie precies hetzelfde bij mijn poes en ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Als je wilt, stuur me dan een mailtje op sabinathan@gmail.com, dat zou ik echt waarderen. Bedankt!

Vertaald Frans
    M
    Melaniiye Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik heb hetzelfde probleem met mijn kat. Hij plast overal in huis. Zodra mijn vriend bij hem in de buurt komt, begint mijn kat naar hem te blazen alsof hij doodsbang is en uiteindelijk poept hij zichzelf zelfs onder. Ook als hij iets stouts doet en ik hem corrigeer, poept hij zichzelf onder. Ik heb mijn kat nog nooit geslagen, dus ik weet echt niet meer wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat mijn kat mijn vriend accepteert.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Er zijn ook dingen die wij niet waarnemen, maar zij wel. Katten zien en voelen goede en slechte zielen of andere energiestromen die we niet kunnen definiëren, maar die wel het leven van mensen beïnvloeden. Sommige katten zijn daar heel gevoelig voor. In Afrika hebben medicijnmannen altijd een kat, omdat zij de bewakers van de geesten zijn en aanwijzingen geven om het territorium te beschermen. Dat is een andere, niet-rationele verklaring, maar je moet het niet uitsluiten. We zijn niet de koningen van de aarde en we kunnen niet alles weten en beheersen. Mijn kat heeft gevochten en kwam helemaal onder de poep weer binnen, onder de krassen en hij loopt ook nog mank. De volle laag! Die zachte poep, komt dat niet door het ontwormingsmiddel?
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké dan, nou, hij moet hem gewoon negeren en misschien komt het met de tijd wel goed, niets forceren. Probeer niet te hard te praten en zijn manier van wandelen te veranderen (als je zegt dat hij zelfverzekerd en imposant overkomt enz. enz.) ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat heeft hij juist geprobeerd. Maar het is net alsof ze de geur niet eens ruikt. En ze negeert het volledig omdat ze zo doodsbang is... We blijven het proberen! Ik ga Feliway proberen, misschien dat dat haar wat helpt te ontspannen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mhm, misschien moet je vriend eerst eens proberen om haar wat eten te geven? Iets van ham ofzo??! Anders kan hij haar beter negeren, ze komt vanzelf wel naar hem toe als ze er zin in heeft... Maar dat kan wel even duren.

Mijn broer pakt hem gewoon op, dus dan slaapt of speelt hij wel een beetje, maar hij probeert vooral te ontsnappen xD!!

Maar als mijn broer alleen thuis is, komt hij toch wel in zijn bed slapen; hij zoekt dan de enige "aanwezigheid" in huis op.

Je zou ook nog Feliway kunnen proberen, maar volgens mij moet hij haar óf eten geven, óf haar gewoon negeren en afwachten ^^

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 20

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!