Mijn kat heeft plakband ingeslikt.

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik maak me nogal snel zorgen om alles en nog wat als het over Fresnel gaat, 8 maanden oud. Afgelopen nacht heeft ze behoorlijk wat kattenkwaad uitgehaald en er is een stukje tape verdwenen dat een van mijn decoraties op zijn plek hield. Ik weet niet zeker of ze het heeft ingeslikt, maar ik kan het nergens vinden en ze heeft de neiging om alles te eten wat ze tegenkomt. Het gaat om een stukje professioneel plakband, vrij dik, dat op filmsets wordt gebruikt (gaffertape genoemd). Het stukje was ongeveer 2 mm bij 1,5 cm.

Ze is alert, rent overal rond en wil graag knuffelen. Ze miauwt nogal veel, maar dat doet ze eigenlijk altijd als ze vindt dat ik haar niet genoeg aandacht geef.

Moet ik me zorgen maken?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Klopt, hij was nog helemaal heel. Ik denk dat je gelijk hebt, ze had 'm ergens verstopt. Ik had haar vacht nog gecheckt maar daar zat-ie niet, dus ze moet 'm ergens vandaan hebben gehaald. Ik vond 'm ineens vlak naast haar op m'n bed. Ik weet echt 100% zeker dat-ie daar een minuut eerder nog niet lag!

Dat stelt me weer gerust en nu weet ik voor de toekomst wat ik moet doen als ze echt een keer plakband inslikt, maar ik ga er in ieder geval voor zorgen dat die twijfel er niet meer hoeft te zijn.

Bedankt voor jullie reacties! :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee, als ze het al heeft uitgespuugd, is er vast geen schade vanbinnen. Maar als ze het echt had doorgeslikt en daarna weer had uitgespuugd, had je er ook gal bij moeten vinden. Als het er nog piekfijn uitzag, heeft ze het gewoon ergens verstopt (echt, het aantal keren dat ik me suf zoek naar een verdwenen speeltje en het dan dagen later als bij toverslag weer tevoorschijn komt... waar lag dat ding dan al die tijd? :) )

Maak je geen zorgen, we zijn hier bijna allemaal van die moederkloeken ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, ik ben nog steeds op mijn hoede sinds ze alle papieren verslindt die ze maar kan vinden (vooral de belangrijke). Ik heb alles buiten haar bereik gelegd en ik let goed op dat ik niets laat slingeren. Ik had nooit gedacht dat ze zelfs dingen van de muren zou vreten, ik ga m'n appartement blijkbaar nóg meer aanpassen.

Ze heeft net echt een enorme agressie-aanval gehad, mijn handen en benen hebben het zwaar te verduren gekregen, dat had ze nog nooit gedaan. Ik liep even weg en 30 seconden later vond ik dat bekende stukje gaffertape naast haar. Ik weet niet of ze het heeft uitgespuugd, maar ik blijf haar voor de zekerheid goed in de gaten houden.

Als ze het inderdaad had ingeslikt en daarna heeft uitgespuugd, zou dat haar maag beschadigd kunnen hebben?

Gezien hoe laat ik naar bed ben gegaan, is het waarschijnlijk korter dan 10 uur geleden.

Ik ben echt een enorme moederkloek met dit beestje, bizar hoe ongerust ze je kunnen maken, net als kinderen! :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Jeetje P'titefleur, je moet je wel doodgeschrokken zijn!

Pfff, het lijkt wel of ze uitgehongerd zijn, zoals ze alles maar naar binnen schrokken! Félia noem ik mijn plasticvreter, en baby Harley is gek op alles wat keukenrol of tissues is; heb je nog confetti nodig? Je hoeft het niet te kopen, geef mijn boefje gewoon de opdracht en binnen een uur is een hele keukenrol versnipperd! Lol

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nu... ruim ik alles op, zelfs al is het maar voor twee minuten....

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En als ze een paar dagen niet poept... ga dan naar de dierenarts...

Iets meer dan een jaar geleden slikte mijn Voyou in een paar minuten tijd een naald met een draad van 20 cm in. Ik was aan het naaien en de deurbel ging... Ik ging kijken, maar eerst had ik de naald met de draad nog in een speldenkussentje geprikt dat ik daar altijd voor gebruik...

Toen ik terugkwam zocht ik overal naar mijn naald, en toen zag ik Voyou die probeerde te braken en met zijn pootje over zijn wang wreef... bij mij viel het kwartje meteen...

Om 18:00 uur met spoed naar de dierenarts... röntgenfoto... en meteen geopereerd... een nachtje ter observatie in de kliniek...

Al met al is het goed afgelopen... maar we zijn flink geschrokken, zelfs de dierenarts...

Een geluk dat Voyou eerst de draad had ingeslikt en daarna de naald, die met het oog eerst naar binnen ging... lol...

Als aandenken heb ik een heel duidelijke röntgenfoto van de maag van mijn pluizenbol waarop je de naald met de draad heel goed ziet... je krijgt er de rillingen van... "mijn arme youyou"

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hetzelfde advies als Sevv: houd het heel goed in de gaten. Let ook op de ontlasting; als je het dingetje daarin terugvindt, ben je weer gerustgesteld.

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!