Mijn kat heeft pijn aan haar staart!
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik weet dat dit topic al wat ouder is, maar ik heb advies nodig.
Mijn kat is 6 jaar oud, hij is dol op buiten zijn en klimt overal op. Gisteren kwam hij kletsnat thuis, alsof hij in de regen had gestaan. Gisteravond toen ik thuiskwam lag hij op mijn bed en wilde hij niet bewegen, hij blies zelfs naar me. We merkten dat hij heel langzaam loopt en zijn staart laag houdt. Ik ben vanochtend met hem naar de dierenarts geweest en blijkbaar is zijn staart niet gebroken. Hij heeft waarschijnlijk een flinke klap gehad aan de basis van zijn staart, waardoor de doorbloeding in de rest van zijn staart nu moeizaam gaat. Het lukt hem wel om naar de kattenbak te gaan en zijn behoefte te doen, ook al gaat dat lastig.
De dierenarts heeft hem een prikje gegeven en ik heb pillen gekregen die ik hem 6 dagen moet geven. Hij heeft gegeten toen we thuiskwamen en is daarna gaan slapen. Hij ligt wel bij ons in de woonkamer, maar als ik bij hem in de buurt kom, miauwt hij alsof hij wil zeggen: "laat me met rust". Misschien is hij wel chagrijnig vanwege de dierenarts.
Maar ik zie nog geen verbetering aan zijn staart. Ik weet natuurlijk dat dit niet van de ene op de andere dag geneest, maar ik maak me toch zorgen.
Hebben jullie hier ervaring mee of advies? Alvast bedankt!
Hoi, ik merk net dat mijn kat miauwt zodra ik zijn staart aanraak. Het lijkt alsof zijn staart een beetje opgezet is. Hij komt ook niet meer naar buiten. Moet ik met hem naar de dierenarts?
Bedankt!
Inderdaad, je zult wel opgelucht zijn, beterschap voor haar!
Dat is goed nieuws ;) Beterschap voor de poes.
En, wat is het oordeel?? Is het nog te maken of niet?
we gaan haar morgenochtend om 9 uur naar de dierenarts brengen... Ze bloedt niet en heeft geen wonden, althans, ze laat het niet echt toe maar ik heb niks kunnen ontdekken.
Ik vroeg me af of dit bijvoorbeeld met rust of door haar stil te houden genezen kan worden.
Ze heeft een paar jaar geleden ook al eens een probleem gehad waarbij de aanzet van haar staart gescheurd was. Ze heeft toen drie weken een verband gehad en dat is toen weer goedgekomen. Ik hoop dat de dierenarts geen slecht nieuws heeft, ik hou zo ontzettend veel van haar!
Spoed naar de dierenarts, dit poesje moet echt vreselijk lijden. Ik weet alleen niet of er een amputatie gedaan zal worden...