Mijn kat heeft een kale plek op zijn rechter achterpoot. Wat kan dit zijn?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Alsjeblieft???
Het is gewoon een probleem door wrijving. Ga naar je dierenarts voor een onderzoek als dat nodig is.
Dr. Herlin.A, Spoeddierenarts
Ik heb dat ook, maar hij verliest haar in zijn nek. Mijn moeder zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken en niet naar de dierenarts hoef, maar ik weet zeker dat het ernstig is. Kan iemand me vertellen of dit erg is?
Hoi, mijn kat heeft dit ook. Eigenlijk is het zo dat wanneer hij last heeft van zijn anaalklieren (die verstopt kunnen raken en dan lastig te legen zijn), hij er echt letterlijk bovenop gaat zitten. Soms schuift hij zelfs in die positie over de grond om ze te legen. Je kunt ze eventueel zelf uitknijpen, maar dat stinkt echt enorm. Je moet wel voorzichtig zijn, want de opening kan gaan ontsteken.
Op den duur zorgt dat voor een kale plek aan de achterkant van de achterpoten.
Die van mij zit eigenlijk al van jongs af aan altijd een beetje naar achteren geleund. Niks ernstigs zolang er geen duidelijke ontsteking te zien is. Hem naar de dierenarts brengen om de anaalklieren te laten legen is eigenlijk overbodig; het is duur en je moet dan steeds terug.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Jean
Hoi!
Onze kleine heeft precies dezelfde symptomen van kale plekken op de achterpoten, heel symmetrisch. Kun je me vertellen wat er uiteindelijk bij jouw kat is vastgesteld? Alvast bedankt!
Hoi!
Ik heb afgelopen juni een kleine Siamees van 2 maanden oud geadopteerd. Hij wordt bijna een jaar en ik zie hetzelfde op zijn achterpootjes en heel lichtjes bovenop zijn oren. Kun je me vertellen wat er uit jouw onderzoek is gekomen?
Alvast bedankt voor je hulp!
Béatrice
Alsjeblieft???
Hoi, wat zeiden jullie dierenartsen? Die van mij heeft namelijk hetzelfde.
Ja bedankt, ik ga een afspraak maken!
Het gaat om een gaatje op elk van de achterpoten, op precies dezelfde plek bij allebei (toeval?). Daarom dacht ik dat het door het schuren kwam.
Mijn kitten had ook zo’n kaal plekje in zijn nek, maar de dierenarts vertelde me tijdens de controle dat hij waarschijnlijk ergens langs is geschuurd waardoor de haartjes zijn uitgetrokken. Bij die van mij begint het gelukkig alweer aan te groeien. Vraag het voor de zekerheid even na bij je dierenarts; zelfs een kort telefoontje is vaak al genoeg, dan weet je het zeker.
Hoi,
Zou je me de uitslag van de diagnose kunnen vertellen? Mijn kat heeft namelijk precies zo'n zelfde plekje.
Bedankt!