Mijn kat heeft een geknakte staart

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, de staart van mijn kat staat altijd raar of geknakt, heeft iemand een idee waar dat vandaan komt? 😁

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

De staart echt tussen de poten is meestal een teken van angst. Verder hangt het ook af van hoe de kat z'n staart normaal draagt; soms lopen ze er gewoon rustig en neutraal bij en hangt de staart wat lager en losjes.

Een zwiepende staart betekende bij al mijn katten dat ze op het punt stonden om aan te vallen. Ze zijn dan geërgerd, slaan met hun staart op de grond en paf: nagels en tanden.

En als ze agressief of defensief zijn, maken ze meestal een hoge rug (soms maar een klein beetje).

Door ervaring leer je de lichaamstaal van een kat vanzelf begrijpen, en zie je vooral de verschillen per karakter.

Toen we Dundee kregen, was dat voor mijn partner de eerste keer. Hij snapte er niet veel van als ik zei: "Oei, hij is chagrijnig" of "Hij is blij". Nu begrijpt hij zelfs de kleinste trekjes van z'n kat 😁

Vertaald Frans
    liquid_paper
    Liquid_paper Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Onze poes heeft ook altijd haar staart omlaag! Dat komt door het gewicht van haar halflange vacht... ze heeft ook vaak haar staart in GPS-modus, net als die van jou... 😁

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Even serieus, ik voel me een beetje schuldig als ik ervoor heb gezorgd dat je weg bent gegaan, dat was niet de bedoeling... Sorry 🙄

Een lage staart kan veel verschillende betekenissen hebben. Zonder foto of tekening is het dus lastig om precies te weten wat de lage staart van je kat betekent.

Ik zie dan zelf een kat voor me die met de staart tussen de pootjes loopt, wat duidelijk een teken van onderdanigheid is. Maar normaal gesproken doen ze dat alleen onderling tussen katers, niet tegenover een mens...

Dan heb je ook nog de lage staart, zoals op het 2e plaatje van de 3e rij, maar dat gaat eigenlijk altijd samen met een bepaalde beweging en manier van lopen. Zonder dat loopje kun je de betekenis niet echt goed interpreteren.

Op dit overzichtje staat "mogelijk agressief", maar dat is eigenlijk alleen als de kat met de staart in die positie naar voren loopt en laag bij de grond blijft, een beetje in een sluipmodus. Dan ben ik het inderdaad eens met dat "mogelijk agressief". Maar als we de beweging en de houding van de héle kat niet zien, in plaats van alleen de staart, is het onmogelijk om een betrouwbare conclusie te trekken.

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Rapporteren

Hè jammer, waarom ben je weggegaan? Het was niet erg hoor, het was juist grappig!

En trouwens, ik heb weer helemaal de slappe lach gehad omdat de betekenis van die staartbewegingen zo grappig is....

Hier is nog wat extra informatie:

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

OMG, ik had niet eens door dat ik dat geschreven had💀

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Rapporteren

@Cuicuicui😂

Er horen twee s'en in 'baissée'!

Voor de staart

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!