Mijn kat heeft constant last van traanogen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Zoals je op de foto kunt zien, heeft mijn kat constant last van tranende ogen. Soms zijn de tranen doorzichtig en op andere momenten zijn ze bruin.

Ik heb hem via een stichting in huis genomen toen hij 2 maanden oud was. Het was een wilde kat uit het bos en hij had destijds last van niesziekte.

Afgelopen winter heeft hij weer een aanval van niesziekte gehad; hij heeft toen antibiotica gekregen en een oogzalf (zoals Ophtalon).

Ik maak zijn ogen regelmatig schoon met een fysiologische zoutoplossing. We wonen nu al meer dan een jaar samen en hij heeft nog steeds die bruine tranen. Hij heeft er verder geen last van in het dagelijks leven, maar ik zou graag willen begrijpen wat het precies is, zodat ik hem kan helpen.

Bedankt voor jullie hulp!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Goedenavond Didijude,

Mijn kat heeft ook last van niesziekte. Vaak heeft hij een tranend rechteroogje, en om dat te verhelpen doe ik een paar dagen lang een paar druppels grapefruitpitextract in zijn water.

Het is natuurlijk en helpt om de weerstand te versterken, bij voorkeur biologisch.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi Didijude, wij hebben hetzelfde met onze Europese korthaar en we doen net als jij met fysiologisch zout. Er zijn dagen dat de tranende oogjes wat minder zijn, afhankelijk van wat ze doet, want als ze met koud weer buiten is, wordt het erger.

Vertaald Frans
    Ruikia
    Ruikia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, ik heb hetzelfde probleem met het kitten van mijn zus. Onze dierenarts gaf aan dat dit vaker voorkomt en dat ze er op latere leeftijd vaak niet meer vanaf komen. Er zijn wel dure behandelingen om te proberen het te genezen, maar die zijn niet altijd even effectief.

Ik hoop dat je hier in ieder geval wat aan hebt.

Vertaald Frans
    G
    Greylox Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het zou goed kunnen dat je kat hetzelfde probleem heeft als mijn Miss, bij wie de traanbuisjes verstopt zitten. Als het bruin kleurt, is dat meestal gewoon vuil dat zich daar ophoopt. Toch kun je het beste even bij de dierenarts langsgaan om het zeker te weten.

Mocht dat inderdaad de oorzaak zijn, dan vertelde onze dierenarts ons dat er niet veel aan te doen is, wat ik ook in een artikel op internet heb gelezen: je kunt ze laten doorspuiten, maar het komt vaak voor dat ze daarna weer verstopt raken (en aangezien dat onder narcose moet gebeuren... is dat geen kleine ingreep).

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!