Mijn kat geeft zijn brokjes weer op

P
Pommette71 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Het gebeurt steeds vaker dat mijn kat een paar brokjes weer uitspuugt... we vinden er soms wat terug, ongekauwd en onverteerd, in kleine hoeveelheden. Verder lijkt ze zich prima te voelen... ze gaat naar buiten, spint en speelt.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • M
    Momodon135 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, mijn kat heeft een abces gehad bij de aanzet van zijn oor dat door de dierenarts is behandeld. Het geven van de Climaseptine (antibiotica) ging alleen erg moeizaam...

Ik heb een druppel pure Betadine op de wond gedaan als extra verzorging.

Ik probeer te achterhalen waarom mijn kat zijn eten weer uitspuugt.

Lichamelijk lijkt hij in orde, maar hij likt alleen aan zijn natvoer zonder de harde brokjes te eten. Een maand geleden zijn we overgestapt op Royal Canin Renal brokjes. Hij accepteerde die verandering goed en alles ging tot nu toe prima.

Wat denken jullie hiervan?
    Bedankt voor jullie advies en nog een fijne dag.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Als je huisdier zijn brokjes weer uitspuugt, kan dat wijzen op pijn aan het gebit of in de bek, zeker als dit alleen gebeurt bij hard voer. Het kan ook een slikprobleem zijn, etc. Het is lastig te zeggen zonder je dier te zien, dus twijfel niet om een afspraak te maken bij de dierenarts, zeker als je kat afvalt of minder fit lijkt!

Je dierenarts kan je na een onderzoek van je kat meer vertellen en je een passend advies geven.

Groetjes,

Quitterie - Studente diergeneeskunde aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA), Projectmedewerker voor ProVéto Junior Conseil, de Junior-Consultancy van de EnvA http://proveto.net/

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Hoe oud is je kat? Het kan zijn dat hij midden in de wisseling van het melkgebit naar het volwassen gebit zit. Als hij zijn blijvende gebit al heeft, is het verstandig om zijn bekje even te laten nakijken door een dierenarts. In elk geval is een flinke dagelijkse maaltijd natvoer zeker aan te raden.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!