Goedenavond,
Twee van mijn katten vertonen sinds de hitte van de afgelopen dagen soortgelijke klachten (misschien is het toeval, dat weet ik niet): ze begonnen wit schuim over te geven. In het begin maakte ik me niet direct zorgen; ik dacht dat ze, net als wij, gewoon veel last hadden van de warmte. Maar het overgeven werd steeds erger en het duurt nu al ruim 48 uur. Ik ben vanochtend met allebei naar de dierenarts geweest, maar eentje werkte totaal niet mee en kon niet onderzocht worden. De tweede heeft twee injecties gekregen en maakt het goed (zijn klachten waren ook wat milder). Maar goed, op dit moment heeft de oudste van de twee (vijf jaar) nog steeds niets gegeten, hij weigert elk soort voer, ik zie hem ook niet drinken en het overgeven stopt niet. Ik heb antibraakmiddelen om aan ze te geven, maar omdat hij geen eten accepteert, krijg ik het er niet in. De dierenarts maakte zich niet zo'n zorgen en dacht aan gastritis, waarschijnlijk door haarballen en dergelijke, maar ik vind mijn kat zo afstandelijk en dat baart me veel zorgen.
Alvast bedankt voor jullie advies.