Mijn kat bijt op zijn nagels
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Vreemd... even aankijken dan.
Ik ook... want ik heb dit nog nooit meegemaakt met al mijn boefjes.
En dat is ook wat ik in mijn tweede reactie zei, Sevv ;)
Matilde, ik ben nog steeds benieuwd naar zijn mening
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden .. bedankt Euqinorev ;)
Inderdaad, ik vind die nagelhoesjes ook terug.
De nagels van mijn kat waren altijd goed stevig en scherp, totdat ik onlangs zijn pootjes eens wat beter bekeek. Nu lijken ze wel op de nagels van iemand die nagelbijt..
Het valt me ook op dat hij veel meer miauwt, alsof hij wil spelen maar het dan niet echt doet... ik vraag me af of dat allemaal met elkaar te maken heeft...?
Het is misschien niks bijzonders, dat is waar,
we maken ons nou eenmaal snel zorgen om die beestjes :)
bedankt voor jullie reacties
Die nagelhoesjes wel Sevv, de "buitenste laag" van de nagel, maar gespleten nagels die helemaal kortgeknaagd zijn? Vooral omdat dit bij de kat van Matilde pas sinds kort zo is, en ze heeft haar kat ook niet pas net, dus ze weet vast wel hoe een kat normaal gesproken zijn nagels verzorgt. Ik vind zelf ook overal van die hoesjes terug, maar de nagels van mijn schatjes zien er gewoon prima uit, mooi en scherp.
Ik weet dat ik me snel zorgen maak, maar dit vind ik toch wel vreemd.
ik hou je op de hoogte ;)
Ja, in dat geval zal het inderdaad niet aan de aanwezigheid van je moeder liggen... Maar goed, er zit hem duidelijk wel iets dwars. Of het nou psychisch of fysiek is; net als bij ons "vertellen" nagels veel over je gezondheid en zijn ze vaak een teken dat er iets mis is.
Graag gedaan hoor, laat je het ons nog weten?
Even ter verduidelijking: hij is van jongs af aan gewend aan regelmatige veranderingen (huisgenoten) en ik moet eerlijk bekennen dat hij het geweldig lijkt te vinden als ik een meubelstuk verplaats.
Maar er moet inderdaad wel iets zijn dat hem dwarszit..
Kon ik maar kattentaal spreken =^^=
Bedankt Euqinorev voor je antwoorden, en ik ga waarschijnlijk toch maar even naar de dierenarts..
Sommige katten zijn echt supergevoelig voor de kleinste veranderingen in hun omgeving en hun gewoontes. Het is dus best mogelijk dat de aanwezigheid van je moeder hem wat van slag brengt. En het feit dat ze er maar een weekje niet is, verandert daar niets aan, als dat de oorzaak is natuurlijk.
Je zou het eens met je dierenarts moeten overleggen; die kan hem dan Anxitane of Zylkène voorschrijven. Dat zijn milde antistressmiddelen die speciaal voor katten zijn. Maar als ik in jouw schoenen stond, zou ik je kereltje sowieso even laten nakijken, zodat de arts naar zijn nagels kan kijken en zeker weet dat het geen lichamelijk probleem is.
Hij heeft trouwens prachtige blauwe ogen, die vent van je! :)
Mijn moeder woont nu drie maanden bij me in,
maar ze is inmiddels een week weg en hij blijft het nog steeds doen.