Mijn kat Bijou heeft een urineweginfectie

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Bedankt dat jullie me willen helpen, want ik zit met een probleem. Sinds afgelopen vrijdag heeft Bijou last van zijn urinewegen. Hij gaat overal zitten om te plassen, maar er komen steeds maar een paar druppeltjes uit. Hij zit lusteloos in een hoekje en durft bijna niet meer te bewegen, uit angst om overal wat achter te laten. Bovendien wast hij zich de hele tijd, wat de boel waarschijnlijk alleen maar verergert.

Maandag ben ik naar de dierenarts gegaan. Hij heeft een antibiotica-injectie gekregen die twee weken zou moeten werken en ik kreeg tabletten mee genaamd Scopalgine (werkzame stof: butylscopolamine) en speciale dieetbrokjes. Dinsdag gaf ik hem met veel moeite een tabletje, maar de volgende dag ging het helemaal mis: ik gaf hem zijn pil en toen!... hij bleef maar kwijlen en schuimbekken, hij stikte er bijna in en gaf zelfs bloed over (hij zal wel op zijn tong hebben gebeten). Kortom, die pillen lijken hem echt niet te liggen! En sinds vanochtend is het weer hetzelfde liedje: hij plast overal kleine druppeltjes! Wat moet ik doen? Naar een andere dierenarts gaan (de vorige rekening was al circa 110 €!)? Of moet ik wachten tot het overgaat en die tabletten maar laten voor wat ze zijn? Help me alsjeblieft, mijn kat heeft pijn!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

26 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren
    Het is weer zover! Daar gaan we weer! Bijou plast weer overal in huis, heel erg vaak maar nu zijn de hoeveelheden ook groter! Omdat we morgen met Fripouille naar de dierenarts gaan, zullen we het meteen even aankaarten en kijken wat er mogelijk is! Wordt vervolgd...
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb al jullie berichtjes gelezen. Het is waar dat deze dierenarts duur is, maar Bijou voelde zich er op zijn gemak (voor de eerste keer!). Dit was de eerste dag dat Bijou zich weer beter of zelfs goed voelde. Geen gedoe bij het plassen, Bijou was weer helemaal de oude, lekker op zijn gemak aan het maffen op de bank en zelfs op mijn schoot (dat gebeurt echt bijna nooit!). Hij eet, slaapt en drinkt goed, maar helaas voor hem is het nu tijd voor zijn pilletje! Liefs voor iedereen en een gelukkig 2011!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben het met dellys eens. En dan een medicijn dat pas na 12 dagen werkt? Twijfelachtig, toch? Straks krijgt hij nog last van stenen, arm beestje.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

110 euro voor een simpel consult (en medicijnen) voor een simpele blaasontsteking!!!!

Die dierenarts kan van dat geld vast een mooie, dure vakantie vieren....

En waarom een medicijn voorschrijven dat zo'n effect heeft op katten, terwijl er ook medicijnen bestaan zonder dat nadeel?

Ik zou je bijna willen aanraden om vandaag nog naar een andere dierenarts te gaan (want morgen is het een feestdag en daarna is het zondag), maar ik begrijp dat je deze dierenarts het voordeel van de twijfel wilt geven. Toch kan ik je alleen maar adviseren om nu alvast de gegevens op te zoeken van een dierenarts die dit hele weekend bereikbaar is, voor het geval dat.

Houd je kat goed in de gaten, want plasproblemen zijn bij katers vaak een stuk ernstiger.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hier even een update! Mijn vriend heeft de dierenarts gebeld. Het blijkt dat de injectie 12 dagen nodig heeft om in te werken; het vermindert de infectie in de urine. Wat betreft de tablet Scopalgine (werkzame stof: butylscopolamine), daar komt Bijou niet onderuit: de reactie die hij had, komt bij heel veel katten in dit soort gevallen voor! Omdat we volgende week woensdag toch met Fripouille gaan voor de castratie, nemen we Bijou ook weer mee als hij tegen die tijd nog niet is opgeknapt. Voor nu is het belangrijkste dat hij geen bloed plast.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het spijt me om dit te zeggen, maar je zou eigenlijk even een second opinion moeten vragen bij een andere dierenarts, dat kan al telefonisch. Leg de symptomen uit, welke pillen hij krijgt en wat voor reactie dat allemaal geeft. Als die hetzelfde zegt, moet je er toch mee doorgaan, maar zorg dat je met z'n tweeën bent als je het geeft. Zo voorkom je dat hij te veel tegenstribbelt, zich verslikt of zichzelf bijt. Veel sterkte en hou ons op de hoogte!!!

Vertaald Frans
  • 26 reacties van 26

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!