Hoi allemaal!
Bedankt dat jullie me willen helpen, want ik zit met een probleem. Sinds afgelopen vrijdag heeft Bijou last van zijn urinewegen. Hij gaat overal zitten om te plassen, maar er komen steeds maar een paar druppeltjes uit. Hij zit lusteloos in een hoekje en durft bijna niet meer te bewegen, uit angst om overal wat achter te laten. Bovendien wast hij zich de hele tijd, wat de boel waarschijnlijk alleen maar verergert.
Maandag ben ik naar de dierenarts gegaan. Hij heeft een antibiotica-injectie gekregen die twee weken zou moeten werken en ik kreeg tabletten mee genaamd Scopalgine (werkzame stof: butylscopolamine) en speciale dieetbrokjes. Dinsdag gaf ik hem met veel moeite een tabletje, maar de volgende dag ging het helemaal mis: ik gaf hem zijn pil en toen!... hij bleef maar kwijlen en schuimbekken, hij stikte er bijna in en gaf zelfs bloed over (hij zal wel op zijn tong hebben gebeten). Kortom, die pillen lijken hem echt niet te liggen! En sinds vanochtend is het weer hetzelfde liedje: hij plast overal kleine druppeltjes! Wat moet ik doen? Naar een andere dierenarts gaan (de vorige rekening was al circa 110 €!)? Of moet ik wachten tot het overgaat en die tabletten maar laten voor wat ze zijn? Help me alsjeblieft, mijn kat heeft pijn!