Mijn kat Bijou heeft een urineweginfectie

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Bedankt dat jullie me willen helpen, want ik zit met een probleem. Sinds afgelopen vrijdag heeft Bijou last van zijn urinewegen. Hij gaat overal zitten om te plassen, maar er komen steeds maar een paar druppeltjes uit. Hij zit lusteloos in een hoekje en durft bijna niet meer te bewegen, uit angst om overal wat achter te laten. Bovendien wast hij zich de hele tijd, wat de boel waarschijnlijk alleen maar verergert.

Maandag ben ik naar de dierenarts gegaan. Hij heeft een antibiotica-injectie gekregen die twee weken zou moeten werken en ik kreeg tabletten mee genaamd Scopalgine (werkzame stof: butylscopolamine) en speciale dieetbrokjes. Dinsdag gaf ik hem met veel moeite een tabletje, maar de volgende dag ging het helemaal mis: ik gaf hem zijn pil en toen!... hij bleef maar kwijlen en schuimbekken, hij stikte er bijna in en gaf zelfs bloed over (hij zal wel op zijn tong hebben gebeten). Kortom, die pillen lijken hem echt niet te liggen! En sinds vanochtend is het weer hetzelfde liedje: hij plast overal kleine druppeltjes! Wat moet ik doen? Naar een andere dierenarts gaan (de vorige rekening was al circa 110 €!)? Of moet ik wachten tot het overgaat en die tabletten maar laten voor wat ze zijn? Help me alsjeblieft, mijn kat heeft pijn!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

26 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Het is zover, Bijou is begin van de middag weer lekker thuisgekomen!!! Het resultaat is dat hij aan de dieetbrokjes moet (Specific Light) en een kuur van 7 dagen met pillen heeft. Grrrrrrrrrrr! Die pillen zijn echt niet zijn ding: vanavond hebben we ze fijngeprakt door iets wat hij lekker vindt, maar ik denk dat het op de lange termijn gewoon rechtstreeks in z'n bek moet. Ik zie nu al op tegen morgenochtend!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb aan het eind van de ochtend even gebeld en de dierenarts vertelde dat het me ongeveer € 250 tot € 300 gaat kosten. Ik zou het graag in twee termijnen betalen, maar ik heb alleen contant geld (geen chequeboekje). Vandaar dat ik hem niet heb gevraagd hoe hij dat in zulke gevallen aanpakt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

@Myosotis, er is altijd wel een manier om in termijnen te betalen -

Maar let goed op: toen dit bij een van mijn katten gebeurde, wilde de dierenarts me "administratiekosten" laten betalen voor de gespreide betaling. Dat heb ik geweigerd, want dat is verboden.

Vertaald Frans
    Mure 69
    Mure 69 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Beterschap voor Bijou, ik hoop dat de rekening niet al te hoog uitvalt. Maar ja, voor je beestje heb je alles over, lol :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

We zijn gisteren even bij Bijou gaan kijken bij de dierenarts. Hij heeft een kap om zodat hij het infuus er niet uit trekt. Hij was al wat beter in zijn doen en alles gaat goed. Donderdag komt hij weer naar huis. De dierenarts haalt vandaag de sonde eruit, maar kijkt nog wel of hij weer normaal plast. Bijou krijgt geen brokken meer, maar speciale natvoer-stukjes. Ik kan niet wachten tot hij weer thuis is, ik mis hem! Maar ik heb minder haast om de rekening te betalen!!!!! lol

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Myosotis, dat was bij een van mijn katten precies hetzelfde. Sindsdien geef ik alleen nog maar brokjes van de dierenarts - de katten van boven de 12 krijgen weer een ander soort brokjes -

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Geef hem vooral die speciale voeding en verder echt niets anders, dat voorkomt een terugval.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Voorlopig moet Bijou 48 uur ter observatie bij de dierenarts blijven. Ik heb gisteravond nog even gebeld en het aanleggen van het infuus en de katheter is gelukkig goed gegaan. Hij heeft nu dus 48 uur een katheter om de steen weg te spoelen. Morgen haalt de dierenarts die eruit om te kijken of hij weer normaal zelfstandig kan plassen.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 26

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!