Hoi,
Ik heb net via een stichting een kitten van 2 maanden geadopteerd. Een prachtig lapjeskatje genaamd Olympe, en ik zweer je dat het de meest knuffelige kat is die de wereld ooit heeft gezien 😌.
Ze is pas sinds gisteren in huis, dus ik raak waarschijnlijk wat te snel in paniek, maar ik zal het even uitleggen: ik heb nog een kat, Nyla, een cyperse poes die ook heel sociaal en knuffelig is. Ze is zelf nog een baby, nog geen jaar oud, en we hebben haar al gekregen toen ze nog jong was (ongeveer 3 maanden). Nu we in een huis wonen en ze gesteriliseerd is, loopt ze lekker buiten rond wanneer ze wil (als ik thuis ben).
Ik dacht dat de komst van Olympe geen probleem zou zijn omdat ze zo sociaal is (ze is bevriend met de katten van de buren en gaat 's nachts zelfs vaak met hen op stap), maar sinds gisteren is ze alleen maar naar haar aan het blazen.
Olympe begrijpt er niks van, want in haar gastgezin was ze gewend om omringd te zijn door honden en katten. Ze rent dus steeds naar Nyla toe om te spelen, maar die rent weg en begint naar haar te grommen...
Hoe zorg ik ervoor dat Nyla Olympe accepteert? En vooral dat ze haar leuk gaat vinden?
Ik denk dat Olympe echt een beetje 'moederzorg' nodig heeft en dat Nyla die rol van bescherming en opvoeding perfect op zich zou kunnen nemen...
ps: ik heb al Feliway in huis opgehangen, maar dat heeft nog niks geholpen.
Bedankt voor jullie reacties en ervaringen!