Hoi allemaal, ik heb hier al vaker wat vragen gesteld. Even een korte samenvatting: Mimi is een zwerfkat die vijf dagen voor haar bevalling bij ons is komen aanlopen. We wilden sowieso graag een kat adopteren, dus we waren hartstikke blij dat ze er ineens was. Ze heeft drie kleintjes gekregen en ze zijn nu tweeënhalve maand oud. Over twee weken gaan er twee naar een nieuw baasje en eentje blijft gezellig bij zijn moeder bij ons wonen.
Het probleem is alleen dat ze constant op kleding jaagt, zoals sokken en onderbroeken. Ze pakt ze in haar bek en rent er dan miauwend mee rond. Daarna legt ze ze in mijn slaapkamer of in de buurt van de kittens neer terwijl ze heel hard miauwt. Ze stopt pas als ik haar aankijk of als de kittens zich door haar laten wassen. Het is echt enorm irritant. Ik heb haar laten steriliseren en dat is allemaal goed gegaan. Ik verwen haar echt en bespaar nergens op, en ze is super lief. Maar dit gedrag is echt vreselijk. Het hele huis wordt 's nachts wakker omdat ze zo staat te schreeuwen. 's Ochtends is de hele boel overhoop gehaald, ligt de kleding overal op de grond en kunnen we onze sokken niet meer vinden.
Ik weet op een gegeven moment echt niet meer wat ik moet doen. Ik dacht dat ze dit deed omdat ze nog niet gesteriliseerd was, maar blijkbaar niet dus. Ik wilde echt voorkomen dat ze in het asiel terecht zou komen; het verzorgen van haar en de kittens was niet altijd even makkelijk. Maar ik zit nu echt aan mijn grens. Die geluiden die ze maakt... het is een soort koeren en dan van die harde, lange miauwen. Ze roept of haar kittens, of ze roept mij. Ik weet dat ik me gevleid moet voelen dat ze sokken voor me 'vangt'. Dat ben ik ook wel, maar dit is echt te veel van het goede.
Alle tips of vergelijkbare ervaringen zijn meer dan welkom!