Mening gevraagd: samenstelling kattenbrokken

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik heb deze brokken van Kitty's Cuisine gekocht voor mijn kat. Zouden jullie me kunnen vertellen of de samenstelling een beetje oké is?

https://www.maxizoo.fr/p/kittys-cuisine-kittys-cuisine-adult-paquet-de-dgustation-3x300g-1267092/

Ingrediënten

Analytische bestanddelen

Kitty’s Cuisine Adult Rund: Eiwit 34%, vetgehalte 19%, ruwe as 6,5%, ruwe celstof 2,5%, calcium 1,25%, fosfor 1,05%, omega 6-vetzuren 2,6%, omega 3-vetzuren 0,65%

Kitty's Cuisine Adult Zalm: eiwit 34%, vetgehalte 19%, omega 6-vetzuren 2,6%, omega 3-vetzuren 0,9%, ruwe as 6,5%, ruwe celstof 2,5%, calcium 1,25%, fosfor 1,25%

Samenstelling

Kitty’s Cuisine Adult Rund: Vers rundvlees (30%, waarvan 14% rundvlees), gevogelte-eiwit, gedroogd (22,5%), tapioca (21,5%), gevogeltevet (4,5%), hydrolysaat van gevogelte-eiwit (4%), gedroogde bietenpulp (4%), runderkanen, gedroogd (3,5%), gevogeltelever, gedroogd (2,5%), granaatappel (gedroogd, 2%), lijnzaad (1,5%), erwten (1,0%), zalmolie (0,5%), pompoenpitten (0,3%), açai, gedroogd (0,3%), gist, gedroogd (0,3%), eierschaalpoeder (0,1%), kaliumchloride (0,1%), cellulosepoeder (0,1%), venkel, gedroogd (0,05%), kattenkruid, gedroogd (0,05%), waterkers, gedroogd (0,05%).

Kitty's Cuisine Adult Zalm: verse zalm (25%, waarvan 4% zalmfilet), tapioca (25%), runderkanen (15%), gevogelte-eiwit, gedroogd (10,5%), gevogeltevet (6,5%), gevogeltelever, gedroogd (5,0%), hydrolysaat van gevogelte-eiwit (4%), spinazie, gedroogd (2%), gedroogde bietenpulp (1,5%), cellulosepoeder (1,5%), lijnzaad (0,5%), zalmolie (0,5%), erwten (0,3%), pompoenpitten (0,3%), chiazaad (0,3%), gist, gedroogd (0,3%), eierschaalpoeder (0,1%), kaliumchloride (0,1%), venkel, gedroogd (0,05%), kattenkruid, gedroogd (0,05%), waterkers, gedroogd (0,05%).

Toevoegingsmiddelen per kg

Nutritionele toevoegingsmiddelen: Vitamine A 16.950 IE, vitamine D3 1.500 IE, taurine 1.300 mg, koper (koper(II)sulfaat-monohydraat) 10 mg, jodium (calciumjodaat, watervrij) 2 mg, selenium (natriumseleniet) 0,2 mg, zink (zinkoxide) 70 mg.

Super bedankt! :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • E
    Evabkb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Je brokken zien er best goed uit, want je ziet dat er 34% eiwitten in zitten tegenover 19% vet. Dat is meer dan de helft, dus hartstikke goed!

Ze bevatten vers vlees en verse vis, en er zitten geen aardappelen of granen in, wat ook weer goed is.

Aan de andere kant zie je in de samenstelling voor beide smaken "gedehydreerde gevogelte-eiwitten" staan, wat neerkomt op dierlijke bijproducten... als je niet weet wat dat zijn: dat zijn gemalen botten, poten, snavels, haren...

Dat is dus het kleine minpuntje van deze brokken, zeker omdat er in de variant met rund 22,5% zit (wat veel is) en 10,5% in die met vis.

Ik kan je de Acana met 75% vlees aanraden op de site "pourchatetchien", daar kosten ze tussen de 37 en 42 euro voor 4,5 kg. Op die site zijn de brokken wat goedkoper.

En ik raad je ook "Edgard & Cooper" aan.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen. Fijne dag nog!

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Alles ziet er prima uit, behalve het eiwitgehalte: tegen de 40% zou beter zijn.

Het calcium- en fosforgehalte mag idealiter niet boven de 1% uitkomen, dus dat is hier een beetje te hoog.

Ik heb al eens besteld bij Maxi Zoo. De levering was binnen een week. Dat hangt er een beetje vanaf, want door corona had ik vertraging bij mijn eerste bestelling, maar de tweede was er binnen een paar dagen, dus best snel.

Het pakketje was over het algemeen goed verpakt. Zoals bij elk pakketje gaat er weleens wat mis. Ze verzenden vanuit Duitsland, maar het is er meestal binnen 4 à 5 dagen.

De klantenservice is goed. Na een foutje waarbij er bewaarboxen ontbraken die gratis bij de natvoeding zouden zitten, hebben ze me gratis een nieuwe partij natvoeding opgestuurd als compensatie.

Wat betreft de reviews zijn ze wel nogal selectief; ze plaatsen je beoordeling niet altijd.

Ik heb een probleem gehad met de kattenbakvulling, maar dat was vast een productiefout. Het glom en ik vond het vreemd om glimmende kristallen te zien in klontvormende vulling. Uiteindelijk vond ik een klein stukje glas, dus tja... ik heb geen contact opgenomen met de klantenservice en ik heb dezelfde nog niet opnieuw gekocht om te vergelijken.

Verder een goede site. Sommige producten zijn wat prijzig, maar de levering is top en de klantenservice reageert snel.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, dit zijn goede brokken. Het eiwitpercentage is erg goed en de rest ziet er ook prima uit. Ik heb er inmiddels wel wat verstand van omdat mijn kat voedselallergieën heeft, dus ik heb samen met mijn dierenarts de verpakkingen heel goed bestudeerd. Chantal

Superbedankt voor je reactie! De kwaliteit van de brokken is heel belangrijk voor me. Weet je toevallig of het natvoer van hetzelfde merk ook goed is?

Ik heb ook natvoer gekocht van de merken PREMIERE en Moments. Heb je daar misschien ook verstand van? Bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik laat het antwoorden even aan anderen over omdat ik deze brokken niet ken. Maar ik wil eigenlijk wat gaan bestellen bij Maxi Zoo. Is dat een betrouwbare webshop? (Leveren ze een beetje vlot in Nederland?) De prijzen zijn daar namelijk gunstiger dan in de Maxi Zoo-winkel hier in de buurt. Ik hoor het graag!

Ik heb zelf nog niet bij Maxi Zoo besteld, dus ik weet niets over de levertijden, maar in de fysieke winkels zijn ze in ieder geval heel professioneel.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, dit zijn goede brokjes. Het eiwitpercentage is heel goed en ook de rest ziet er prima uit. Ik heb inmiddels wel verstand van brokken omdat mijn poes voedselallergieën heeft, dus ik heb samen met mijn dierenarts de zakken voer heel nauwkeurig bestudeerd.

Chantal

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!