Mauwen voor het poepen

Landoras
Landoras Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik start even een nieuw topic over iets waar ik me zorgen om maak.

Mijn kat van 2 jaar, die ik nu 15 maanden geleden heb geadopteerd, miauwt veel voordat ze moet poepen. Ze doet dit eigenlijk al zolang we haar hebben. We hebben dit al vaker bij de dierenarts aangegeven, maar die heeft vooral de urinewegen onderzocht (urinetest, bloedonderzoek... alles was oké). Ze heeft ons een ander ontwormingsmiddel gegeven, geprobeerd de anaalklieren te legen (die waren gewoon leeg, dus daar was niks mis mee) en ons een laxeerpasta verkocht omdat ze maar één keer per dag poept (soms twee keer zoals vandaag, maar dat is zeldzaam) en dat is bijna altijd rond hetzelfde tijdstip.

Haar ontlasting ziet er goed uit: niet te droog, niet te groot, geen diarree, geen zichtbare wormen en geen bloed. Ze drinkt vaak en genoeg. We ontwormen haar elke 3 maanden.

De laxeerpasta en gekookte courgette hebben niets veranderd; ze poept nog steeds maar één keer per dag. Ondertussen kosten al die onderzoeken me bakken met geld. Ik vind het maar vreemd dat ze naar een plasprobleem zoeken, terwijl mijn kat alleen miauwt op het moment dat ze moet poepen... Misschien is het verstandig om een second opinion te vragen bij een andere dierenarts?

Haar anus is soms wat geïrriteerd en opgezwollen. Bestaan er zalfjes om de boel te verzachten na het poepen, of die je vooraf kunt smeren tegen de pijn? Eigenlijk weet ik niet eens zeker of het wel pijn is; ik heb gehoord dat sommige katten een soort ritueel hebben van miauwen voor of na de ontlasting...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

25 antwoorden
Sorteren op:
  • Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, precies dat. Eerst flink miauwen en daarna een enorme dolle bui. Die beesten hebben echt geen schaamte...

Vertaald Frans
    Landoras
    Rapporteren

Haha! Na de komst van Rangoun was ze wat rustiger! Maar inmiddels is dat wel voorbij: ze laat ons nu van tevoren weten wat ze van plan is en daarna doet ze lekker gek! Ik ben echt dol op deze poes 😍 een deugniet voor het leven!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt voor het omhoog halen van deze post hahaha

Ik had 'm de eerste keer gemist 😁😁👍

Vertaald Frans
    L
    Lolita Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn kat miauwt ook voordat hij naar de kattenbak gaat.

Misschien wel om te waarschuwen: "Pas op, niemand de wc in, het is bezet!!!!" 😄

Vertaald Frans
    Landoras
    Rapporteren

Precies! Inderdaad! Van oorsprong was ze rood. Totdat ze aan de drank ging...

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En omdat ze gedronken heeft, is ze blauw! (Oké, ik ga al...).

Vertaald Frans
    Landoras
    Rapporteren

😁 ik doelde op het 'tonnetje' waar mevrouw op staat te poseren 😉 ik ben echt weg van haar ogen!!!

Ah oeps sorry, die inkopper had ik meteen moeten zien! grr

Ze heeft alle cider uit het vat opgedronken en sindsdien heeft ze last van windjes! Nu slaapt ze voortaan in haar ton, we willen haar niet meer in de slaapkamer hebben! 😁

Vertaald Frans
    T
    Trifouillette Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

😁

ik doelde op 'de ton' waarop deze dame aan het poseren is 😉

ik ben echt dol op haar ogen!!!

Vertaald Frans
    Landoras
    Rapporteren

Oh ja, ze drinkt regelmatig. Omdat haar tong niet ruw is, zit ze éééénorm lang voor haar waterbakje om vervolgens bijna niets te drinken!

Daardoor haalt ze die 120 ml die ze eigenlijk minimaal zou moeten drinken ook niet, dus ben ik natvoer aan haar dieet gaan toevoegen (zakjes in saus). Zoals veel katten likt ze alleen de saus op en laat ze de brokjes onderin het bakje liggen. Maar het geeft haar wel wat extra vocht. Ik geef haar 's avonds een half zakje.

Vertaald Frans
    T
    Trifouillette Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ze eet niet meer, drinkt ze nog wel????

Met een rietje of uit een glas om de vaseline te vergeten 😉

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 25

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!