Mag je Phosphaluvet voor honden aan een kat geven?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
PHOSPHALUVET (een middel met de werkzame stof aluminiumfosfaat) is officieel geregistreerd voor honden, maar het werkt ook uitstekend bij katten. Het is volkomen veilig als je kat last heeft van spijsverteringsproblemen zoals acute gastritis of braken. Als je dierenarts je Phosphaluvet heeft aangeraden voor je kat, kun je daar gewoon op vertrouwen!
Oké, hartstikke bedankt voor je reactie!! Ik vraag me af waarom ze het dan niet gewoon ook voor katten maken.
Geen dank! Geen idee waarom ze dat niet doen, misschien omdat het product identiek zou zijn aan dat voor honden. Als je toch nog twijfelt over het gebruik van dit medicijn bij je kat, kun je morgen natuurlijk even contact opnemen met je dierenarts. Mijn kat heeft het in ieder geval een maand lang gehad (volgens mij 's ochtends en 's avonds), en hij leeft nog steeds hoor. Je moet alleen de juiste dosis geven die past bij het gewicht van je kat (de mijne kreeg een lagere dosis dan zijn werkelijke gewicht omdat hij wat aan de zware kant was).
Mijn dierenarts heeft het ook voor mijn kat voorgeschreven. Kat of hond, dat is hetzelfde.
Mijn dierenarts gaf me een doos Phosphaluvet voor honden voor mijn kat. Ik geef hem 's ochtends en 's avonds een dosis op basis van zijn gewicht (hij weegt 4 kg, maar hij is al flink wat afgevallen omdat hij al op leeftijd is). Hij reageert er heel normaal op en verdraagt het prima. Ik zag dat er inmiddels ook een versie voor katten bestaat, maar de ingrediënten zijn precies hetzelfde. Daarom kiest de dierenarts voor de hondenversie; die is groter, dus je doet er veel langer mee. De prijs is gewoon hetzelfde.
Ik zag achteraf pas dat het een orale gel voor honden was, terwijl ik een kat heb. Bedankt voor jullie reacties :)
Mijn dierenarts heeft het voorgeschreven voor mijn kat, dus het moet voor allebei wel werken. Het is een maagbeschermer.
Hoi, ja, er is inderdaad een dosering waar ik me aan moet houden, en ik houd jullie op de hoogte!
Hoi,
Ik denk ook niet dat het een probleem is om dit aan een kat te geven. Let alleen wel even goed op de dosering; die moet je waarschijnlijk afstemmen op het gewicht van je kat. Laat je ons weten of het heeft gewerkt voor je pluizenbol?
Ik heb het medicijn gisteravond opgehaald, maar ik had er niet op gelet dat er 'voor honden' op stond. En omdat ze had gezegd dat ik het vandaag rond twaalf uur moest geven, dacht ik dat ze zich had vergist. Maar ik heb ze meteen bij opening teruggebeld... Ik wilde dit bericht niet verwijderen, zodat andere mensen hier ook hun antwoord kunnen vinden; ik had zelf gezocht maar kon er persoonlijk niks over vinden.
En ze vertelde me dat dit niet het enige hondenmedicijn is dat aan katten wordt gegeven, andere dieren kunnen ze soms ook krijgen.
Graag gedaan. Geen idee waarom ze dat niet doen, misschien omdat het middel precies hetzelfde is als dat voor honden. Als je toch nog twijfelt over het gebruik bij katten, kun je morgen voor de zekerheid even contact opnemen met je dierenarts. Maar mijn kat heeft het in ieder geval een maand lang gehad (als ik het me goed herinner 's ochtends en 's avonds) en hij leeft nog steeds hoor. Je moet alleen de juiste dosering aanhouden voor het gewicht van je kat (die van mij kreeg een lagere dosering dan zijn gewicht omdat hij wat te dik was).
Oké, superbedankt voor je antwoord!! Ik vraag me af waarom ze het niet gewoon voor katten maken.