Hoi allemaal,
Sinds drie dagen springt mijn kat steeds op het aanrecht in de keuken. Ik zeg elke keer "nee" en loop dan naar hem toe. Hij blijft het toch doen, vooral om mijn aandacht te trekken als ik even niet met hem bezig ben.
Vanavond was ik eten aan het opwarmen op de kookplaat. Ik hoorde hem op het aanrecht springen en zei "nee". Normaal wacht hij tot ik echt bij hem ben, maar nu had ik amper de tijd om mijn hoofd om te draaien of hij was er alweer vanaf gesprongen en rende hij keihard weg.
Ik had het niet meteen door, maar tien minuten later besefte ik dat hij waarschijnlijk met zijn pootjes op de hete plaat heeft gestaan. Ik heb de onderkant van zijn pootjes bekeken en de kussentjes zijn inderdaad heel donkerroze, terwijl ze normaal heel licht zijn. Misschien verbeeld ik het me (ik ben nogal een zenuwpees), maar het lijkt wel of een van de kussentjes wat opgezet is.
Ik heb ze allebei ongeveer een minuutje onder het water gehouden, maar ik kreeg het niet voor elkaar om de kat goed vast te houden. Uiteindelijk heb ik een verenspeeltje natgemaakt en ben ik met hem gaan spelen (zodat er water op zijn pootjes kwam terwijl hij op het speeltje joeg).
Hij eet, drinkt en rent gewoon rond. Op dit moment ligt hij rustig naar buiten te kijken door het raam. Moet ik de spoeddierenarts bellen, of kan dit wachten tot morgenochtend? (Mijn eigen dierenarts gaat om 08:00 uur open).
Bedankt voor jullie advies!