Hoi!
Ik weet dat deze vraag waarschijnlijk al vaker is gesteld, maar ik kan geen situatie vinden die precies hetzelfde is als die van mij.
Ik heb sinds 2 weken een kitten (ze is van ongeveer 15 juli) en ze probeert regelmatig in mijn nek te sabbelen. Ik weet dat dit gebeurt en dat het niet direct zorgwekkend is, en dat het kan komen doordat ze te vroeg is gespeend. Het probleem is dat ze het vooral midden in de nacht probeert (niet echt bevorderlijk voor de nachtrust) en dat het na een paar minuten niet echt fijn meer aanvoelt (ik hoef jullie vast niet te vertellen dat de tong van een kat niet bepaald zacht is 😌).
Kortom, de vraag: is het beter om haar haar gang te laten gaan of moet ik het juist voorkomen?
's Nachts laat ik het niet toe, ik wil liever slapen (ik duw haar weg, pak haar bij haar nekvel om haar verderop neer te leggen, ik geef haar op haar kop, zet haar van het bed af...), maar ze begrijpt het natuurlijk niet en ze probeert het wel een keer of tien voordat ze stopt. Dus als jullie toevallig tips hebben om haar te leren hiermee te stoppen of om het op iets anders te doen...
Bedankt! 🙂