Kat zit vast op het dak
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Oef, gelukkig is dat goed afgelopen.
De enige oplossing is om te voorkomen dat hij naar de buren gaat, dus je moet hem beletten om je tuin uit te gaan. Want als hij eenmaal buiten is, kan hij altijd bij de buren komen door over de schutting of het hek te springen.
Je kunt hem niet tegenhouden met een onzichtbare omheining of een ultrasone verjager (ik weet niet hoe dat precies werkt).

Bedankt voor jullie reacties! Mijn kat klimt omhoog via de boom van de buurvrouw (de daken sluiten niet op elkaar aan). We proberen echt van alles met eten, maar niets helpt, hij wil gewoon niet naar beneden komen. Mijn buurvrouw haat katten en een paar jaar geleden dreigde ze zelfs om bleekmiddel over onze kat te gooien. We vermijden het dus om in haar tuin te komen, want als ze ons ziet, denk ik dat ze meteen de politie of zo belt. Ik heb mijn kat vanmiddag dus zelf maar opgehaald (stiekem met een ladder) en hij is nu weer veilig en wel thuis. Helaas woon ik nog bij mijn ouders en de kat is van hen. Als hij weer het dak op gaat, willen ze hem naar het asiel brengen. Dat wil ik echt koste wat kost voorkomen (ik betwijfel of ze het echt doen, maar ik wil graag een oplossing vinden). Wat kan ik doen om te voorkomen dat hij er weer op klimt? Mijn kat zat dus al zo'n 12 uur op het dak en ik was veel te bang om hem kwijt te raken om te wachten tot hij er zelf af zou komen (het deed me ook te veel pijn aan m'n hart en ik was bang dat hij het te warm zou krijgen). Bedankt!
Ja, meestal wachten ze met naar beneden komen tot je je rug hebt toegekeerd en bent verdwenen (nadat je ze urenlang hebt gesmeekt en allerlei lekkers hebt voorgeschoteld).
😁😁😠
Hoe heb je dat de vorige keren aangepakt? Niet echt aardig van je buurvrouw trouwens!
Mijn eerste kat heeft ook een paar keer hoog in een boom vastgezeten. Ik bleef er dan onder staan en moedigde hem aan door te laten zien waar hij langs moest. Tak voor tak deed hij precies wat ik zei; hij vertrouwde me volledig. Maar of dat bij elke kat zo werkt, is natuurlijk de vraag. Probeer hem eens te motiveren met een open blikje tonijn, zodat hij de geur ruikt. Dat kan hem net dat zetje geven om naar beneden te komen. Maar een kat komt uiteindelijk toch altijd wel weer naar beneden, toch? Zit hij er al lang? Hij is ergens langs omhoog geklommen om op het dak te komen, dus probeer uit te vogelen hoe hij dat heeft gedaan en wijs hem de weg terug.
Die kleine heeft het wel een beetje gehad met dat binnen zitten 😉
Hoe komt ze eigenlijk op dat dak?
Als dit niet de eerste keer is, hoe heb je haar toen weer naar beneden gekregen?
Ik snap die buurvrouw niet zo goed, want een ladder in haar tuin zetten is toch ook de wereld niet.
Grenst dat dak aan dat van jou?
Als de honger echt toeslaat, komt ze uiteindelijk vanzelf wel naar beneden.
5 reacties van 5