Kat ziek 2 dagen na castratie

Marggiro
Marggiro Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Ik plaats hier even een berichtje omdat ik het even niet meer weet.

Mijn kat, Oseille, is afgelopen vrijdag 12 juli gecastreerd. Bij thuiskomst ging alles nog prima, tot hij 's nachts begon over te geven.

Inmiddels is het zondag en hij blijft alles wat hij eet uitspugen. Hij heeft vandaag ook de hele dag niet gedronken.

Wat moet ik doen? Is dit normaal na een castratie? Zou het door de verandering van voer kunnen komen? De dierenarts zegt dat het niet "normaal" is, maar dat het ook niet direct reden is tot paniek.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties,

Fijne avond!!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

24 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Marggiro
    Marggiro Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat is het 'm juist, hij gedraagt zich volkomen normaal!! Hij speelt, komt lekker knuffelen en rent overal rond. Alleen geeft hij alles wat hij eet weer over en vandaag heeft hij zijn water niet aangeraakt.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Met deze hitte moet hij echt drinken, want katten zijn van zichzelf al geen grote drinkers. Ga morgen voor de zekerheid even naar de dierenarts. Wacht niet tot de dierenarts zijn toestand echt alarmerend vindt, zeker omdat hij nu al zegt dat het niet normaal is.

Vertaald Frans
    T
    Tiger144 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En hoe gedraagt hij zich verder? Zit hij in een hoekje of speelt hij met je, loopt hij normaal..?

Vertaald Frans
    T
    Tiger144 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nee, dat is niet normaal. Als hij jong is en geen bijzondere gezondheidsproblemen heeft, zou hij er sneller bovenop moeten zijn dan dit.

Een afspraak bij de dierenarts is echt nodig. Als hij overgeeft en zijn water niet aanraakt, kan zijn toestand helaas snel verslechteren...

Ga er morgenochtend meteen even langs, het is misschien niets ernstigs maar je moet het wel even laten checken.

Vertaald Frans
  • 24 reacties van 24

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!