Kat ziek 2 dagen na castratie
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoe oud is hij precies?
Echt ontzettend bedankt, jullie zijn geweldig!! Jullie hebben super snel gereageerd, bedankt bedankt bedanktttt!!
Standaard ja, geef hem maar natvoer, dat zorgt voor extra vocht en is veel beter dan brokjes.
Haal vanaf morgen zijn oude brokjes maar weer in huis, er is geen haast bij om te wisselen en je hebt sowieso nog wat nodig voor de overstap.
Als hij dan nog honger heeft, kun je hem wat licht gekookt vlees of vis geven.
Groetjes
Ik gaf hem altijd Purina One Junior (1 tot 12 maanden), uit die roze zak, maar de dierenarts zei dat juist díé brokjes slecht voor hem waren. Alleen zat mijn kat altijd vol energie en had hij nog nooit één keer overgegeven voordat ik van voer veranderde...
Ik heb nu wat natvoer van het merk Royal Canin dat de dierenarts me heeft meegegeven, denken jullie dat hij dat gewoon kan eten?
Zijn oude brokjes heb ik niet meer; er werd me verteld dat ik ze niet meer mocht geven, dus ik heb ze (stom genoeg) aan een stichting gegeven zodat ze niet verspild zouden worden... (+ de winkels zijn op dit uur natuurlijk al dicht haha)
Het is maar mijn mening, maar ik zou meteen stoppen met die nieuwe brokjes. Als je het in huis hebt, geef hem dan wat natvoer. Dat is vochtig en helpt hem te hydrateren om het vochtverlies door het overgeven te compenseren. Heb je geen natvoer? Geef hem dan bij uitzondering iets anders wat hij lekker vindt, zoals tonijn of ham. Maar dat is echt alleen om hem aan het eten te krijgen en te zien of hij iets binnenhoudt; geef dit niet in grote hoeveelheden of op regelmatige basis. :)
Als je niets anders hebt, geef hem dan gewoon weer zijn vertrouwde brokjes. Als hij blijft overgeven, ondanks dat je gestopt bent met de nieuwe brokjes, moet je direct naar de dierenarts gaan. :)
Hoe oud is je kat precies? (ik ga uit van 6 maanden)
Dat is precies het probleem.
Je dierenarts is een zak die je kat gewoon rotzooi wil laten eten, waardoor hij langzaam kapotgaat.
Sorry voor mijn directe woorden, maar ik vind het echt vermoeiend om te zien hoe deze beroepsgroep zich verrijkt over de rug van mensen zoals jij en ik.
Verander zijn voeding niet zomaar op deze manier; je had eigenlijk een overstapfase moeten aanhouden. Vertel ons wat hij tot nu toe at, dan kunnen we je adviseren.
Royal Canin? Gooi dat maar gewoon weg.
Groetjes
Nou, de dierenarts heeft me een zak Royal Canin brokjes voor gesteriliseerde katten meegegeven... terwijl hij nog zijn voer voor katten onder de 12 maanden had.
Ik weet dus niet of het door de voerwisseling komt of door de herstelperiode na de operatie.....
Wat bedoel je precies met een verandering van voer?
Groetjes