Hoi,
Begin maart heb ik via een stichting die met gastgezinnen werkt een kat geadopteerd. Mijn kat is een vrouwtje dat in juli 2018 is geboren. Ze is vlak voordat ze bij ons kwam wonen gesteriliseerd. Het kostte ons wat tijd om haar te kunnen benaderen en haar vertrouwen te winnen. Ze is erg aanhalig, maar blijft ook nog een beetje wantrouwig. Ik heb echt een heleboel vragen om haar gedrag beter te begrijpen, maar ik begin met de vraag waar ik me het meest over verbaas. Mijn kat rolt namelijk regelmatig in haar kattenbakvulling, of die nu net verschoond is (en dus schoon) of er al een paar dagen ligt. Ik gebruik trouwens geen bleekmiddel en ik schep de drolletjes er altijd meteen uit als ze is geweest of zodra ik weer thuis ben. Ik heb maar één kat. Ze is hartstikke zindelijk en doet nooit haar behoefte buiten de bak. Ze komt ook nooit buiten; dat was een eis van de stichting en bovendien woon ik aan een erg drukke weg. In mijn dorp wonen ook mensen die niet van katten houden en er geen moeite mee hebben om ze iets aan te doen. Ik wilde dus graag weten waarom mijn kleine orianne er zo van geniet om in haar kattenbak te rollen. Ik gebruik de parfumvrije kattenbakvulling van Catsan. Bedankt alvast voor jullie reacties en tips!