Kat miauwt als ik wegga
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen vertelden mijn buren dat hij de hele dag heeft zitten miauwen. Het enige wat hem laat stoppen, is als ik de tv of een lampje aan laat staan wanneer ik wegga.
Zolang de buren niks zeggen, zou ik zeggen dat het wel goed zit xD Je kat miauwt om je te volgen, maar volgens mij wordt hij daarna wel weer rustig :).
De kans is groot dat hij stopt met mauwen, want mijn buren hebben er niet over geklaagd.
Hoi,
Misschien miauwt hij als hij je ziet weggaan, maar wordt hij daarna wel rustig.
Mijn poes miauwt ook weleens als ik naar bed ga (ze slaapt niet bij ons vanwege mijn allergieën), en ze miauwt ook als ik me in een kamer opsluit (op de wc bijvoorbeeld lol), maar daarna wordt ze weer rustig.
Verder ben ik het met Angéline eens, ik denk niet dat je er echt iets aan kunt doen.
Tja, helaas kunnen katten niet praten... Mijn twee poezen zijn ook echte plakkers, dat vind ik verder niet zo erg, maar ze miauwen niet als ik wegga. Ze zijn eraan gewend en weten dat ik gewoon weer terugkom.
Dat dacht ik al, maar omdat het een achtergelaten kat is, vroeg ik me af of hij geen last heeft van 'verlatingsangst'.
Mijn twee andere katten reageren niet echt als ik wegga, die komen gewoon even hun aaitje halen.
Maar deze miauwerd is een echte plakpleister; je weet nooit of hij nou echt van je houdt of dat hij gewoon aandacht wil.
Hoi, er is niets aan te doen, hij is gewoon erg gehecht aan je aanwezigheid.
7 reacties van 7