Kat gooit waterbakje steeds om

M
Melou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik kom even bij jullie aankloppen omdat mijn kat constant zijn waterbakje omgooit om ermee te spelen. Ik heb al verschillende bakjes geprobeerd en zelfs een standaard gekocht die niet kan verschuiven voor zijn water en zijn brokjes, maar niets helpt.

Op zich is het niet zo heel erg, maar het probleem is dat wanneer ik overdag naar mijn werk ben, de waterbak vaak droog staat als ik 's avonds thuiskom. Ik vind het een vervelend idee dat hij waarschijnlijk de hele middag niets drinkt.

Wat kan ik doen om dit te stoppen? Of waar kan ik een drinkbak vinden die echt onmogelijk om te gooien is?

Bedankt alvast!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • G
    Grandchat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Toen mijn kat nog klein was, gooide hij ook steeds zijn waterbakje om. Daarna dronk hij het water van de vloer. Omdat ik ergens had gelezen dat katten denken dat water pas vers en schoon is als het in beweging is, heb ik een testje gedaan: ik gaf mijn kat een bakje water dat ik net had gevuld. Hij dronk er niks van. Toen pakte ik het bakje weer op en bewoog het een beetje zodat het water ging rimpelen, en gaf het weer aan hem. En deze keer dronk hij wel.

Daarna heb ik een hele stabiele en zware drinkfontein voor hem gekocht zodat hij deze niet kan omgooien: sindsdien heb ik geen enkel probleem meer gehad.

Het is een Petsafe Drinkwell fontein: https://www.zooplus.nl/shop/katten/drinkplaats_voerbak/drinkfontein/petsafe/757655

De kleinste maat heeft al een inhoud van 1,8 liter, maar je kunt een grotere maat nemen als je denkt dat het water snel verdampt.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het is echt heel vervelend als hij midden in de zomer urenlang zonder water zit. Een kat droogt namelijk erg snel uit. Zorg er sowieso voor dat je meerdere drinkplekjes aanbiedt (minstens twee).

Dit is hoe ik dit heb aangepakt om het probleem te voorkomen: ik heb twee grote, brede hondenbakken gekocht en die met dubbelzijdige tape op de vloer vastgeplakt. Daarin heb ik vervolgens een uitneembare rvs-bak gezet, zodat je het water makkelijk een paar keer per dag kunt verversen en de bakken natuurlijk goed kunt afwassen.

Maak je geen zorgen over de vloer. Op de dag dat je de dubbelzijdige tape verwijdert, haal je met wat stickerverwijderaar of nagellakremover zo alle lijmresten weg.

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

OF ZET GEWOON DIRECT EEN TEIL WATER NEER, dat krijgt hij onmogelijk omgegooid

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, het is zeker een probleem als hij zonder water komt te zitten. Je kunt een grote, zware keramieken bak neerzetten, of een grote schaal of een ovenschaal.

Anders kun je de bak in een teil zetten, een kittenbakje of een bak die groter is dan de drinkbak zelf. Zo loopt het water in de opvangbak en niet over de vloer, en kan hij er alsnog uit drinken.

Zorg ook voor meer waterpunten in huis. Misschien kun je een waterdispenser met een vastgeklikt reservoir proberen; die zijn behoorlijk zwaar als ze vol zitten, dus die krijgt hij normaal gesproken niet zomaar omgegooid. Of kijk anders eens naar een drinkfontein.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!