Kat eet uit de voerbak van de ander

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en ik kom even bij jullie aankloppen omdat ik onlangs een kitten van 2,5 maand heb geadopteerd, en ik heb al een poes van 2 jaar.

Mijn probleem is dat de grote de brokjes van de kitten eet en de kitten uit de voerbak van de grote eet.

Ik zou graag willen weten hoe ik dit kan voorkomen, want Clémentine (poes van 2 jaar en gesteriliseerd) heeft een voedselallergie en krijgt dus hypoallergene brokjes. Is het gevaarlijk voor Cacahuète (kater van 2,5 maand) om hiervan te eten??

En hoe kan ik voorkomen dat ze uit elkaars bakje eten, vooral als we er niet zijn en gedurende de nacht???

Alvast bedankt voor jullie advies.

Kat eet uit de voerbak van de ander

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ja, klopt, dat doe ik ook bij Nolane omdat hij wat langzamer eet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dit gedrag is heel normaal.

Alle katten willen altijd liever dat wat er in het bakje van de ander zit.

Er is maar één oplossing (en ik weet waar ik het over heb, want ik woon al meer dan 13 jaar samen met een kat met een voedselallergie): ze apart zetten tijdens het eten.

Het klopt dat het lastig is zolang de kat nog klein is, omdat hij dan heel vaak moet eten, maar goed, als je wilt dan lukt het wel.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Behalve ze apart zetten tijdens het eten, zie ik geen andere oplossing.

Je doet gewoon net als ik: verdeel de dagelijkse hoeveelheid over 2 of 3 keer naar keuze, zet de ene kat in de ene kamer en de andere in een andere kamer, en haal de voerbakjes weer weg als ze klaar zijn.

Mijn poezen leven al jaren in dit ritme en ze klagen niet.

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!