Kat eet uit de voerbak van de ander

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en ik kom even bij jullie aankloppen omdat ik onlangs een kitten van 2,5 maand heb geadopteerd, en ik heb al een poes van 2 jaar.

Mijn probleem is dat de grote de brokjes van de kitten eet en de kitten uit de voerbak van de grote eet.

Ik zou graag willen weten hoe ik dit kan voorkomen, want Clémentine (poes van 2 jaar en gesteriliseerd) heeft een voedselallergie en krijgt dus hypoallergene brokjes. Is het gevaarlijk voor Cacahuète (kater van 2,5 maand) om hiervan te eten??

En hoe kan ik voorkomen dat ze uit elkaars bakje eten, vooral als we er niet zijn en gedurende de nacht???

Alvast bedankt voor jullie advies.

Kat eet uit de voerbak van de ander

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • F
    Ffff Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn kat is echt te oud en de andere katten maken daar misbruik van door zijn brokjes op te eten, ze zijn echt niet aardig.

Vertaald Frans
    N
    Neilao Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb anderhalve maand geleden een kitten geadopteerd en ik heb al een vrouwtjeskat van 9 jaar. In het begin ging eigenlijk alles wel goed, maar twee dagen geleden heeft de oudere kat de kleine aangevallen tot bloedens toe. Nu durft hij de kamer van mijn dochter niet meer uit. Zelfs als hij het probeert, rent ze achter hem aan om hem weer terug de kamer in te jagen. De arme kleine speelt nu helemaal niet meer zoals eerst en heeft geen plezier meer, terwijl het echt een enorme speelvogel is.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb een volwassen kat met niesziekte die door de dierenarts wordt behandeld en het gaat gelukkig al een stuk beter. Onlangs heb ik een gedumpt kitten van 2 maanden gevonden dat ook beginnende niesziekte had, dus die is ook bij de dierenarts geweest en wordt nu behandeld. Nu heb ik het kleintje al twee keer betrapt terwijl hij uit het voerbakje van de andere kat zat te eten. Ze worden allebei behandeld, maar kan dit ondanks dat toch kwaad voor mijn kitten? Ik let er nu goed op en wacht tot ze klaar zijn om de bakjes weg te halen, maar het is dus al twee keer gebeurd. Is er een risico? Bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Toen ik zei dat je de katten moet scheiden tijdens het eten, bedoelde ik: "met de deur dicht". Want als je de deuren open laat staan en de bakjes in twee verschillende kamers zet, houdt dat de katten echt niet tegen om uit elkaars voerbakje te gaan eten.

En als je poes "echt" een voedselallergie heeft, is het "CRUCIAAL" dat ze niet van de brokjes van de kitten eet, want haar leven staat dan serieus op het spel.

Bovendien denk ik dat de brokjes van je eigen poes niet bepaald geschikt zijn voor een kitten in de groei.

Het is dus echt NOODZAKELIJK dat je ze uit elkaar haalt tijdens het eten, oftewel: DEUREN DICHT.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

oh ja, dat is een goede stap en het zal alleen maar beter gaan. ik ben echt blij voor je

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Even een update: mijn twee katten eten nog steeds uit hetzelfde bakje en Cacahuete eet ook gewoon zijn natvoer op. Ik wilde even weten of het een goed teken is voor de toekomst dat Cacahuete Clémentine heeft gewassen en dat zij er niks van zei? Ik denk zelf van wel!

Trouwens, hier is nog een foto van ze samen in de wasbak in de badkamer.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb hetzelfde als nadou72, ze eten hier ook uit elkaars voerbakjes.

Maar ik heb gelukkig ook geen last van allergieën.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn kitten van 2 maanden eet ook de brokjes van mijn grote kat, en de grote de brokjes van de kleine. Gelukkig hebben die van mij geen last van een voedselallergie.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn volwassen kat krijgt ook speciale brokjes en ik geef ze allebei hetzelfde, ook al is de andere pas 7 maanden. Mijn dierenarts zei dat dit geen probleem was. Vraag het dus even na bij je eigen dierenarts, maar ik denk dat je wel hetzelfde kunt doen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Even een update: ons kitten is nu drie weken bij ons in huis. De twee katten kunnen op dit moment gewoon in dezelfde kamer zijn en op dezelfde krabpaal zitten zonder ruzie te maken. Maar ze zijn nog niet echt dikke maatjes, want de kleine blijft maar op de grond liggen voor de grote en andersom.

Het probleem is dat Cacahuètte uit de voerbak van Clementine eet en andersom. En dat terwijl ik de bakjes juist heb gescheiden; de kleine eet in de keuken en de grote in de eetkamer.

Ik zou wel wat advies kunnen gebruiken.

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!