Hoi,
Mijn kat is 7 maanden oud en is iets minder dan 2 weken geleden gecastreerd.
De eerste 3 dagen was hij superactief en at hij veel (de eerste avond gaf ik hem maar een klein beetje omdat de dierenarts had gezegd dat hij bijna niets mocht hebben)... Sinds een week eet hij nu steeds minder. Eerst dacht ik dat het door de operatie kwam, en hij dronk nog wel, dus ik maakte me niet direct zorgen.
Maar daarna stopte hij helemaal met eten en drinken. Ik heb Purina One Sterilised gekocht, en daarna Royal Canin en Hill's Science Plan Sterilised Kitten, omdat ik het idee had dat hij die grotere brokjes voor volwassen katten niet wegkreeg. Hij heeft er een paar op, maar meer niet. Dit duurde 4 dagen (ja, ik heb even afgewacht omdat vrienden zeiden dat het normaal was... "Mijn poes heeft 10 dagen niet gegeten na de sterilisatie, dat is heel normaal!!"). Dus ben ik vrijdag met hem naar de dierenarts gegaan, want toen ik thuiskwam miauwde hij niet eens; hij lag lusteloos op de bank en dat is echt niets voor hem. De dierenarts ontdekte koorts (39,5 °C). Ik had die week zelf ook al getemperatuurd en toen was er niets, maar ja, koorts meten bij een kat is niet makkelijk, dus misschien heb ik het niet goed gedaan. Met de operatiewond was niets mis. Hij heeft even snel naar de tanden gekeken maar wist het niet zeker, misschien een virus? Hij heeft een injectie met ontstekingsremmers gehad en ik geef hem nu sinds 3 dagen antibiotica.
Ik moet vandaag terug voor een tweede prik, maar ik maak me echt grote zorgen.
Ik heb het gevoel dat het alleen maar erger wordt. Hij is al 1 kg afgevallen sinds de operatie. Nu bedelt hij wel veel, maar hij eet niet; hij snuffelt eraan en dat is het. Drinken doet hij ook niet. De dierenarts lijkt zich niet echt zorgen te maken en dat vind ik vreemd. Het irriteert me ook dat ik voor een consult moet betalen terwijl hij hem maar een minuutje bekijkt, want het kan geen toeval zijn dat dit vlak na de castratie gebeurt...
Nou ja, ik weet eigenlijk niet goed waarom ik dit hier plaats, maar ik wilde weten of iemand dit herkent... Ik heb wel andere berichten gelezen, maar die gingen niet over sterilisatie of het was voordat ze naar een dierenarts gingen. In die verhalen vindt de arts uiteindelijk altijd wel wat, en het feit dat de dierenarts hier niets concreets kan vinden baart me juist zorgen...
Bedankt voor jullie reacties..
PS: Het is een binnenkat.