Hoi allemaal
Na urenlang op internet te hebben gezocht zonder resultaat, wil ik graag jullie mening vragen...
Plume, een Europese korthaar van een jaar of tien, blaast hard door zijn neus (zoals wij doen als we onze neus ophalen, maar dan bij het uitademen). Dit gebeurt meerdere keren per dag, maar niet de hele tijd.
- geen oogontsteking of tranende ogen
- normale ademhaling
- hele goede eetlust
- is fit, etc...
Zijn neusje is heel licht vochtig maar zonder afscheiding, en als hij blaast likt hij er niet aan, dus ik trek de conclusie dat er niets uitkomt (en ik hou hem scherp in de gaten!)
Hij doet dit nu al minstens 10 dagen zonder dat de symptomen erger worden (niet qua frequentie en ook niet qua kracht).
Het enige wat me opviel: ongeveer 2 dagen nadat het begon, heeft hij de resten van een vogel uitgebraakt (wat veren en andere vage dingen) (sorry voor de details)... zou er een verband zijn?
Ik dacht dat er misschien iets vast zat ergens. Omdat hij gek is op tonijn, heb ik tonijn op olijfolie voor hem gekocht om te helpen alles wat eventueel blokkeert door te laten glijden... maar natuurlijk... hij wilde het niet (grrr, hij is nogal een kieskeurige eter).
Ik weet het nu echt even niet meer!!!!!
Het kan toch niet iets zijn dat al die tijd al niet goed verteerd is? 🤔 (vooral omdat hij zo goed eet!)
Wat zouden jullie in mijn plaats doen voordat ik hem naar de dierenarts breng? (Ik maak me zorgen, maar probeer niet meer om elk wissewasje in paniek te raken zoals vroeger, ook om financiële redenen. Hij voelt zich verder namelijk supergoed! En hoewel ik altijd alles voor mijn dieren over heb, ook al gaat het mijn budget te boven, moet ik stoppen met bij het minste of geringste naar de dierenarts te rennen).
Bedankt voor jullie reacties en voor het lezen.
Fijne dag!