Kat, bijzonder geval: bijt op haar voorpootjes

P
Pétouilledu50 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik schrijf dit bericht op dit forum omdat ik me zorgen maak over de gezondheid van mijn allerbeste en trouwste maatje.

Het zit zo: ik heb een kattenvriendinnetje genaamd Pétouille, alias Touillepé. Ze weegt ruim 9 kg, en door haar omvang kan ze zich niet overal zelf likken. Ik was haar regelmatig met alleen water (wat ze gelukkig nog fijn vindt ook), en soms gebruik ik natuurlijk een speciale kattenshampoo. Tot zover nog geen probleem, maar nu komt het punt waar ik me zorgen over maak (en zij nog meer). Ik kom ter zake!

Als ik haar aai of borstel (vooral bij het borstelen) op plekken waar ze zelf niet bij kan, begint Pétouille op haar voorpootjes te bijten. Oké, het is vast omdat ze het heerlijk vindt om gekrabd te worden op plekken waar ze zelf, hoe ze zich ook in bochten wringt, niet bij kan. Maar goed, vandaag merkte ik dat ze op haar rechtervoorpoot een plekje heeft van 20 mm bij 10 mm waar de haartjes zijn afgebeten door haar voortandjes. Ik vind dit heel zorgwekkend en door de coronacrisis ben ik momenteel helemaal blut (echt geen cent te makken...), dus ik kan een bezoek aan de dierenarts voor haar nu echt niet betalen. Normaal gesproken ben ik het type dat meteen gaat als er iets is, en ik zeg ook altijd tegen vrienden dat ze naar de dierenarts moeten als het nodig is. Maar nu is het echt, ECHT heel lastig. Ik hoop dat jullie een goede tip hebben voor mijn lieve vriendinnetje. Of misschien zelfs meerdere tips?! Alvast heel erg bedankt voor het lezen van deze (uiteindelijk best lange) noodkreet.

Liefs,

PétouilleetVal.

Kat, bijzonder geval: bijt op haar voorpootjes

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik zie het niet zo goed, maar krabt ze zich op die plek of niet? Is de plek rond, helemaal kaal en een beetje korrelig? Heb je ergens anders nog meer van dit soort plekjes gezien?

Vertaald Frans
    P
    Pétouilledu50 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Ulalie,

Bedankt voor je reactie, alleen maakt de camera van mijn smartphone niet zulke goede foto's. Ik denk niet dat je de plek zo beter kunt zien. Bovendien zou dat een verkeerd beeld kunnen geven.

De haren zijn kort doordat Pétouille ze heeft afgebeten. De haartjes zijn niet langer dan 1 mm. Ik wil er wel even bij zeggen dat het een gesteriliseerde binnenkat is. Ze komt dus niet in contact met andere katten. Heb je een tip? Zou een soort sokje of een verbandje misschien nodig zijn?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Kun je een foto van heel dichtbij maken van alleen de kale plek?

Dat je kat aan zijn pootjes knabbelt komt vaker voor bij katten, die van mij doen het ook. Maar die kale plek heeft er misschien niets mee te maken. Ik heb wel een vermoeden, maar ik zou het eerst even van dichterbij willen zien.

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!