Hoi,
Ik schrijf dit bericht op dit forum omdat ik me zorgen maak over de gezondheid van mijn allerbeste en trouwste maatje.
Het zit zo: ik heb een kattenvriendinnetje genaamd Pétouille, alias Touillepé. Ze weegt ruim 9 kg, en door haar omvang kan ze zich niet overal zelf likken. Ik was haar regelmatig met alleen water (wat ze gelukkig nog fijn vindt ook), en soms gebruik ik natuurlijk een speciale kattenshampoo. Tot zover nog geen probleem, maar nu komt het punt waar ik me zorgen over maak (en zij nog meer). Ik kom ter zake!
Als ik haar aai of borstel (vooral bij het borstelen) op plekken waar ze zelf niet bij kan, begint Pétouille op haar voorpootjes te bijten. Oké, het is vast omdat ze het heerlijk vindt om gekrabd te worden op plekken waar ze zelf, hoe ze zich ook in bochten wringt, niet bij kan. Maar goed, vandaag merkte ik dat ze op haar rechtervoorpoot een plekje heeft van 20 mm bij 10 mm waar de haartjes zijn afgebeten door haar voortandjes. Ik vind dit heel zorgwekkend en door de coronacrisis ben ik momenteel helemaal blut (echt geen cent te makken...), dus ik kan een bezoek aan de dierenarts voor haar nu echt niet betalen. Normaal gesproken ben ik het type dat meteen gaat als er iets is, en ik zeg ook altijd tegen vrienden dat ze naar de dierenarts moeten als het nodig is. Maar nu is het echt, ECHT heel lastig. Ik hoop dat jullie een goede tip hebben voor mijn lieve vriendinnetje. Of misschien zelfs meerdere tips?! Alvast heel erg bedankt voor het lezen van deze (uiteindelijk best lange) noodkreet.
Liefs,
PétouilleetVal.