Je kat laten wennen aan het deurtje van de kattenbak

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Tot nu toe hadden mijn twee katten (van 7 maanden oud) een kattenbak zonder deurtje. Ik heb nu echter een nieuwe, grotere bak gekocht met een deurtje dat ik graag wil laten zitten (toch wel fijner tegen de luchtjes!).

In eerste instantie heb ik het deurtje eraf gehaald zodat ze aan de nieuwe bak konden wennen, maar nu heb ik het er weer opgezet. Het vrouwtje snapte het principe van het deurtje meteen, maar het mannetje (hij is wat banger aangelegd) niet. Nu doet hij zijn behoefte naast de bak...

Hebben jullie ideeën om hem aan het deurtje te laten wennen??

Ik heb al geprobeerd om met hem mee te gaan als hij naar de bak gaat om het deurtje voor hem open te houden, maar omdat hij zo angstig is, gaat hij er dan juist niet in. Ik heb ook geprobeerd hem erin te zetten (met een beetje zachte dwang) en hem een snoepje te geven als hij er zelf uitkomt, maar niets helpt...

PS: Het deurtje is doorzichtig, dus hij zit niet in het donker als hij erin zit.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Dus ik zie dat het echt per kat verschilt... nou, ik denk dat er niets anders opzit dan het deurtje eruit te halen! (dan maar grit overal buiten de bak ^^)

Sianaroche: Je hebt echt geluk, ik heb ook geprobeerd om hem erin te zetten. Hij kwam er zelf wel weer uit, maar omdat hij nogal bang is aangelegd, heeft dat hem alleen maar meer afgeschrikt en nu gaat hij er niet meer uit zichzelf in.

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bij mij thuis... is er niet eens een deksel... omdat ik alleen maar grote opbergbakken gebruik, waar ik de wieltjes en andere onderdelen vanaf heb gehaald. En ondanks mijn hele bende katten heb ik nooit last van geurtjes en ligt er bijna geen grit naast de bak, omdat de randen meer dan 20 cm hoog zijn.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, dan heb ik mazzel gehad, want bij mij gaat het met allebei prima. =)

Bij mij was het meer vanwege het graven, want elke keer lag de helft van de kattenbakvulling weer buiten de bak.... ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Die van mij zijn er nooit aan gewend geraakt, we hebben de deurtjes eruit moeten halen!

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

Dat heb ik ook geprobeerd... die van mij kwamen er direct weer uit... en uit zichzelf gingen ze er sowieso niet in...

Ik gebruik nu van die grote opbergbakken zodat de grote katten lekker de ruimte hebben... en zoals @Ange al zegt... goede brokjes en goed kattengrit en je hebt nergens last van... en met mijn hele bende katten hier... heb ik echt totaal geen last van geurtjes!!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb de kat er gewoon ingezet, en als hij eruit wil dan duwt hij de deur wel open. Na twee of drie keer hadden ze het principe wel door. ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goede kattenbakvulling en goede voeding zijn de basis voor een kattenbak die niet stinkt.

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

Je hoeft alleen maar een goede klontvormende kattenbakvulling te nemen en je hebt bijna geen last meer van geurtjes......

Ik gebruik de Golden Grey Master van Zooplus en die is echt fantastisch.

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

Sommige katten wennen nooit aan dat klepje... en dat kan ze zo tegenstaan dat ze hun behoefte ernaast gaan doen... of overal behalve op de bak...

Wanneer er een kat bij mij komt logeren... met zo'n dichte kattenbak met een klepje... dan gaan die van mij er echt niet op... geen beginnen aan...

Vertaald Frans
  • 19 reacties van 19

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!