Je kat laten wennen aan het deurtje van de kattenbak

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Tot nu toe hadden mijn twee katten (van 7 maanden oud) een kattenbak zonder deurtje. Ik heb nu echter een nieuwe, grotere bak gekocht met een deurtje dat ik graag wil laten zitten (toch wel fijner tegen de luchtjes!).

In eerste instantie heb ik het deurtje eraf gehaald zodat ze aan de nieuwe bak konden wennen, maar nu heb ik het er weer opgezet. Het vrouwtje snapte het principe van het deurtje meteen, maar het mannetje (hij is wat banger aangelegd) niet. Nu doet hij zijn behoefte naast de bak...

Hebben jullie ideeën om hem aan het deurtje te laten wennen??

Ik heb al geprobeerd om met hem mee te gaan als hij naar de bak gaat om het deurtje voor hem open te houden, maar omdat hij zo angstig is, gaat hij er dan juist niet in. Ik heb ook geprobeerd hem erin te zetten (met een beetje zachte dwang) en hem een snoepje te geven als hij er zelf uitkomt, maar niets helpt...

PS: Het deurtje is doorzichtig, dus hij zit niet in het donker als hij erin zit.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Colombe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Er bestaat al geparfumeerde kattenbakvulling. Toen ik zelf nog katten had, deden ze het allemaal netjes op de kattenbak en ik heb echt nooit last gehad van vieze geurtjes in huis!!!

Vertaald Frans
    Mamie-Persan
    Mamie-persan Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Théo kon maar niet wennen aan het deurtje, dus ik heb het weggehaald en nu is er geen probleem.

Vertaald Frans
    Coco33150
    Coco33150 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik zie Chipie al helemaal zitten naast Flemming!!! echt een mini poefje!!!

En wat de deurtjes van de kattenbakken betreft, dat is verder ook geen probleem!!!

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

lol........ als hij in een doos kruipt...... vult hij hem helemaal..... hahahaha

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

Ik ben begonnen met opbergbakken omdat ze in Afrika... kattenbakken ofzo... niet echt hebben... lol

en eenmaal terug in Frankrijk... ben ik dat blijven doen...

Bovendien is er qua prijs echt geen vergelijking mogelijk......

Vertaald Frans
    Coco33150
    Coco33150 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Slim bedacht hoor, die opbergbakken! Daar moet je maar net op komen!!!

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

Ja...... ik heb twee Noorse Boskatten met hun XL-kattenbak... hij is hartstikke goed..... voor de katten die er ook echt op gaan.... lol... en bovendien heel handig schoon te maken omdat de voorkant voor een groot deel omhoog kan. Maar ik heb weer eens pech.... geen van mijn katten gaat erin......

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat dat betreft is het geen probleem, de nieuwe kattenbak die ik heb gekocht is een XL (in principe voor grote katten), dus ze hebben daar ruimte genoeg! ^^

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

Ja, als er geen deurtje in die huisjes zit........ de hoogte waar de kat in en uit gaat is echt niet zo hoog...... daarom heb ik voor opbergbakken gekozen.....

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 19

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!