Hoi! Inmiddels is het 4 maanden geleden (begin november 2019) dat de dierenarts ons vertelde dat mijn kat een buiktumor van 5 cm had en dat hij nog maar een paar weken te leven zou hebben... In december verschenen er enorme lymfeklieren in zijn nek en op zijn rug. Mijn kat bewoog bijna niet meer, had diarree en moeite met eten. We hebben een paar keer getwijfeld of we hem voor de laatste keer naar de dierenarts moesten brengen om hem in te laten slapen... Het vreemde is: sinds half januari zijn de klieren in zijn nek en rug volledig verdwenen en de kat gaat steeds meer vooruit (hij loopt zonder problemen 3 trappen op en eet 3 zakjes natvoer per dag, ondanks dat de diarree nog wel aanwezig is). Geen enkele dierenarts kon ons uitleggen hoe dit mogelijk is. Ik wilde daarom kijken of ik hier een verklaring kon vinden, om valse hoop te voorkomen :( Alvast bedankt!
Ik hoop dat je kat nog steeds in leven is.
Mijn eerste Maine Coon is al sinds de adoptie erg kwetsbaar.
Toen ze 4 maanden was, kreeg ze de diagnose IBD na aanhoudende diarree: dit probleem was opgelost door haar op rauwe voeding over te zetten.
Sinds een paar maanden leek ze erg moe, had ze totaal geen eetlust en verloor ze vooral bijna al het haar bij de aanzet van haar staart. Omdat de dierenarts haar erg zwak vond, is er bloedonderzoek gedaan en een echo gemaakt. De diagnose, na overleg met een oncoloog, was een zeer invasief lymfoom (van de ruggengraat tot aan de alvleesklier).
Maar sinds 3 maanden gaat het steeds beter met haar; ze is aangekomen, speelt weer en ik weet echt niet wat ik ervan moet denken.
De dierenarts zei dat het werd afgeraden om haar dit jaar te vaccineren gezien haar toestand, maar nu twijfel ik!
Zou de diagnose verkeerd kunnen zijn geweest of kan ze genezen van een invasief lymfoom?
Als iemand me kan helpen om dit te begrijpen en wat ik nu moet doen, heel graag.