Hoi,
Sorry voor de foto die ik ga plaatsen, maar ik zit met een vraag. Ik ben eergisteren naar de dierenarts geweest omdat mijn kat hoestte en ik heb toen meteen even gezegd dat er een stukje poep bij zijn anus bleef hangen.

Het is dat zwarte dingetje rechts op de foto. (Je moet de foto trouwens bekijken door je hoofd naar rechts te draaien, hij staat op zijn kant). Ze vertelde me dat het geen poep was. Het deed haar denken aan een anaalklier die een beetje naar buiten is gekomen, omdat mijn kat zich blijkbaar niet goed genoeg zou wassen.
Dat zou kunnen, maar ik heb mijn twijfels. Ik heb geprobeerd het met een nat doekje vochtig te maken of het weg te krabben (hij laat dat natuurlijk niet toe, wat logisch is, en dat ding is hartstikke droog!)... Mijn kat gedraagt zich verder niet anders; hij eet en speelt gewoon. Wel heb ik het idee dat zijn drolletjes wat kleiner zijn dan voorheen. Ze zei ook dat het het begin van een abces kon zijn, maar ze klonk niet erg overtuigd, en dat ben ik dus ook niet. Ik durfde niet echt aan te dringen omdat ik dacht dat ze me een overbezorgd type vond. Maar hij heeft dat ding wel al twee weken! Al lijkt hij er niet echt last van te hebben. Bovendien verdwijnt dat ding in een huidplooi zodra hij zijn spieren aanspant, echt irritant haha.
Heeft iemand hier dit al eens meegemaakt?
Alvast bedankt voor jullie reacties!