Iets wat vastgeplakt zit bij de anus van mijn kat

L
Laydiedi Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Sorry voor de foto die ik ga plaatsen, maar ik zit met een vraag. Ik ben eergisteren naar de dierenarts geweest omdat mijn kat hoestte en ik heb toen meteen even gezegd dat er een stukje poep bij zijn anus bleef hangen.

Iets wat vastgeplakt zit bij de anus van mijn kat

Het is dat zwarte dingetje rechts op de foto. (Je moet de foto trouwens bekijken door je hoofd naar rechts te draaien, hij staat op zijn kant). Ze vertelde me dat het geen poep was. Het deed haar denken aan een anaalklier die een beetje naar buiten is gekomen, omdat mijn kat zich blijkbaar niet goed genoeg zou wassen.

Dat zou kunnen, maar ik heb mijn twijfels. Ik heb geprobeerd het met een nat doekje vochtig te maken of het weg te krabben (hij laat dat natuurlijk niet toe, wat logisch is, en dat ding is hartstikke droog!)... Mijn kat gedraagt zich verder niet anders; hij eet en speelt gewoon. Wel heb ik het idee dat zijn drolletjes wat kleiner zijn dan voorheen. Ze zei ook dat het het begin van een abces kon zijn, maar ze klonk niet erg overtuigd, en dat ben ik dus ook niet. Ik durfde niet echt aan te dringen omdat ik dacht dat ze me een overbezorgd type vond. Maar hij heeft dat ding wel al twee weken! Al lijkt hij er niet echt last van te hebben. Bovendien verdwijnt dat ding in een huidplooi zodra hij zijn spieren aanspant, echt irritant haha.

Heeft iemand hier dit al eens meegemaakt?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • CLELIA74000
    Clelia74000 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn kat heeft dit eigenlijk altijd al en elke keer als ik bij de dierenarts ben, krijg ik maar geen duidelijk antwoord... Daarnaast zit er ook altijd poep aan zijn anus geplakt.

Vertaald Frans
    H
    Harleyquinn 2630 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb hetzelfde gemerkt bij mijn lieve knuffelpoes van tweeënhalf jaar oud. Het gaat inderdaad niet weg als je het natmaakt. In eerste instantie dacht ik aan een soort wormpje of een teek, maar toen ik goed keek, viel me op dat het naar binnen gaat als ze haar anus samentrekt. Eigenlijk net als bij mensen: een aambei, zoals jullie ook al zeiden, een bloedvaatje dat naar buiten komt. Ik overleg het wel met de dierenarts als het erger wordt of als haar gedrag verandert, maar op dit moment gaat alles goed. En op basis van jullie reacties is er inderdaad niets om je zorgen over te maken. Bedankt, ik laat het jullie weten als ik meer informatie heb.

Fijne dag!

Vertaald Frans
    D
    Dhebhorha Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De diagnose van de dierenarts zou welkom zijn!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dragoon,

Ik zeg het maar gewoon zoals het is en vat dit alsjeblieft niet op als een aanval of een oordeel, maar wat je hebt gedaan is heel riskant. We hebben het hier niet over een graankorreltje dat in de vacht vastzit, maar over een soort bultje, moedervlek of wratje bij de anus, dus bij de ingewanden...

Alsjeblieft, moedig zelfmedicatie niet aan.

Dit bericht is met alle respect bedoeld. Ik heb niet genoeg informatie om te weten of je je besluit weloverwogen hebt genomen of niet, dus ik oordeel niet over je en ik hoop dat het goed gaat met je kat.

Vertaald Frans
    D
    Rapporteren

Goed nieuws. Maar houd het wel in de gaten 🙂

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee, het was zeker geen drolletje, want het zat vast aan de buitenkant van de anus van de kat. Ik heb geen idee wat het nou precies was, maar hij heeft nergens meer last van gehad sinds ik het heb weggehaald.

Vertaald Frans
    D
    Rapporteren

Weet je zeker dat het echt een drol is en niet iets anders?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond, mijn kat had precies hetzelfde. Met wrijven was het onmogelijk om het weg te krijgen. Dus heb ik het maar wat drastischer aangepakt. Met de hulp van mijn zoon om de kat goed vast te houden en hem vooral geen pijn te doen, heb ik een pincet gebruikt om het te verwijderen. Het is gelukt 👍. De textuur van dat zwarte 'bolletje' deed me denken aan een oude mee-eter 😒 en op de plek waar het vastzat, zag je een klein gaatje, precies zoals wanneer je een mee-eter verwijdert.

Kortom, niet zo makkelijk, maar het werkt 👍. Ik hou de komende dagen in de gaten hoe het geneest en als ik iets negatiefs zie, laat ik het jullie weten. Hopelijk heb je hier wat aan.

Vertaald Frans
    M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als het zo niet weggaat... zelfs niet een klein beetje, en als het doekje niet vies wordt, dan kan het een bultje zijn in de plooien van zijn anus. Het hoeft niet meteen iets ernstigs te zijn, maar het beste kun je het even aan een dierenarts laten zien.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!