Hulp nodig voor mijn poes die niet meer eet na haar operatie

Hyacinthe
Hyacinthe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!!

Ik ben de kattenmoeder van een klein poesje dat eind deze maand 12 jaar wordt en die we Belette noemen!!!

Op dinsdag 25/01 waren we even aan het knuffelen en toen ik haar weer op de grond zette, merkte ik dat ze haar evenwicht verloor en daarna een beetje mank liep!! Ik dacht eerst dat ze zich bezeerd had tijdens het dollen... Ik heb mijn Belette goed bekeken en zag inderdaad een klein wondje aan haar rechterachterpoot (aan de zijkant van haar 'knie')!! Ik heb het ontsmet met wat Betadine en dacht dat ik het even in de gaten moest houden!!!

De volgende dag liep Belette nog manker dan de dag ervoor... voor mij voelde het niet goed dat ze door zo'n klein wondje zo erg mank liep... dus heb ik besloten om een afspraak te maken bij de dierenarts!!!

Donderdag zijn we dus naar de afspraak gegaan... en toen kwam de klap... dat kleine wondje bleek eigenlijk een tumor te zijn die een bult in haar dij had veroorzaakt!!

De dierenarts raadde me dringend een operatie aan om die massa, waar ze enorm veel last van heeft, zo snel mogelijk te laten verwijderen en te laten onderzoeken om te weten of het een goedaardige tumor is of niet!

Mijn Belette krijgt ontstekingsremmers in afwachting van haar operatie!

De maandag daarna was de dag van de operatie... ik kon haar in de middag weer ophalen... de operatie is goed gegaan en we krijgen over uiterlijk 15 dagen de uitslag van het onderzoek naar de tumor!!!

Ze moet na haar operatie 5 dagen lang antibiotica en ontstekingsremmers slikken!!!

Dinsdag en woensdag herstelde ze langzaam van haar operatie... ze at een klein beetje... dronk wat water en een paar druppeltjes melk, wat ze wel verdiend had omdat ze de afgelopen twee weken zo dapper is geweest!!!

Donderdag probeerde ze naar de kattenbak te gaan... ze krabt in de korrels... maakt een hoge rug... perst, maar er gebeurt niets!!

Jeetje, ze lijkt wel verstopt te zitten... ze heeft ook 5 keer gal gespuugd... ik heb meteen de kliniek gebeld, maar ze kunnen pas de volgende dag een afspraak inplannen!! Op advies van de dierenarts vertelde de assistente me dat ik haar geen antibiotica en ontstekingsremmers meer moet geven tot onze afspraak (het zou kunnen dat die haar kleine buikje van streek maken) en dat ik haar in de tussentijd wat suikerwater moet geven om haar op de been te houden!!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

21 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Hyacinthe
    Hyacinthe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Eindelijk is het de volgende ochtend (vrijdag de 4e)... de dokter voelt aan haar buikje... volgens hem zitten er wat kleine keuteltjes die wat hard aanvoelen... maar niets verontrustends!!!

Hij heeft haar een (erg pijnlijke) prik gegeven om de buikpijn te verzachten en ik heb paraffineolie meegekregen om 's ochtends en 's avonds door haar voer te doen (of op haar pootje te smeren als ze weigert te eten) om de stoelgang te stimuleren!!

Sinds donderdag weigert ze te eten... ze wast zich ook niet meer sinds de operatie (maandag)... (ze heeft dus ook geen paraffine binnengekregen)!!!

Ik heb echt alles geprobeerd... haar favoriete natvoer... gehakt... kip... tonijn... sardientjes... brie... Kiri (daar is ze normaal dol op), maar er is niets aan te doen, ze wil absoluut niets eten... Ik probeer haar uit de hand te voeren... haar te aaien om haar gerust te stellen... naast haar te eten (niet het kattenvoer natuurlijk) om te laten zien dat het lekker is en haar hopelijk zin te geven om wat te eten!!!

Ze wil echt helemaal niets doorslikken!!!

Alsjeblieft... ik heb jullie waardevolle advies nodig om mijn lieve kleine Belette door deze zware tijd heen te helpen!!!

Ik weet het echt niet meer, help me alsjeblieft!!!

Ik wil haar niet kwijtraken!!!!

Vertaald Frans
  • 21 reacties van 21

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer