Hoi allemaal!!
Ik ben de kattenmoeder van een klein poesje dat eind deze maand 12 jaar wordt en die we Belette noemen!!!
Op dinsdag 25/01 waren we even aan het knuffelen en toen ik haar weer op de grond zette, merkte ik dat ze haar evenwicht verloor en daarna een beetje mank liep!! Ik dacht eerst dat ze zich bezeerd had tijdens het dollen... Ik heb mijn Belette goed bekeken en zag inderdaad een klein wondje aan haar rechterachterpoot (aan de zijkant van haar 'knie')!! Ik heb het ontsmet met wat Betadine en dacht dat ik het even in de gaten moest houden!!!
De volgende dag liep Belette nog manker dan de dag ervoor... voor mij voelde het niet goed dat ze door zo'n klein wondje zo erg mank liep... dus heb ik besloten om een afspraak te maken bij de dierenarts!!!
Donderdag zijn we dus naar de afspraak gegaan... en toen kwam de klap... dat kleine wondje bleek eigenlijk een tumor te zijn die een bult in haar dij had veroorzaakt!!
De dierenarts raadde me dringend een operatie aan om die massa, waar ze enorm veel last van heeft, zo snel mogelijk te laten verwijderen en te laten onderzoeken om te weten of het een goedaardige tumor is of niet!
Mijn Belette krijgt ontstekingsremmers in afwachting van haar operatie!
De maandag daarna was de dag van de operatie... ik kon haar in de middag weer ophalen... de operatie is goed gegaan en we krijgen over uiterlijk 15 dagen de uitslag van het onderzoek naar de tumor!!!
Ze moet na haar operatie 5 dagen lang antibiotica en ontstekingsremmers slikken!!!
Dinsdag en woensdag herstelde ze langzaam van haar operatie... ze at een klein beetje... dronk wat water en een paar druppeltjes melk, wat ze wel verdiend had omdat ze de afgelopen twee weken zo dapper is geweest!!!
Donderdag probeerde ze naar de kattenbak te gaan... ze krabt in de korrels... maakt een hoge rug... perst, maar er gebeurt niets!!
Jeetje, ze lijkt wel verstopt te zitten... ze heeft ook 5 keer gal gespuugd... ik heb meteen de kliniek gebeld, maar ze kunnen pas de volgende dag een afspraak inplannen!! Op advies van de dierenarts vertelde de assistente me dat ik haar geen antibiotica en ontstekingsremmers meer moet geven tot onze afspraak (het zou kunnen dat die haar kleine buikje van streek maken) en dat ik haar in de tussentijd wat suikerwater moet geven om haar op de been te houden!!