Hulp nodig: Mijn poes bijt in haar eigen tepels?

V
Vic123vic Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Sinds een paar dagen merk ik dat de tepels van mijn poes van 1 jaar roder zijn dan normaal. Ze bloeden alsof er op gekauwd is. Eerst dacht ik dat er een kitten bij haar aan het drinken was en haar voor de moeder aanzag, maar vanavond toen ik thuiskwam van werk zag ik dat ze zichzelf heel fanatiek aan het likken was. Het wordt erger en het is niet alleen bij haar tepels... Ik voeg wat foto's toe...

Mijn poes is gesteriliseerd, gevaccineerd en gechipt. Ik heb haar 3 maanden geleden nog ontwormd en een vlooienmiddel gegeven.

Natuurlijk ga ik een afspraak maken bij de dierenarts als het ernstig is, maar omdat ik student ben, wil ik liever niet voor niets gaan. Ik weet dat ik sowieso die 70 € moet betalen, ook al is het 'niets ernstigs'...

Ik hoor graag jullie mening, hebben jullie dit al eens meegemaakt met je katten?

Hulp nodig: Mijn poes bijt in haar eigen tepels?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Als ik de foto's zo bekijk, denk ik dat inderdaad alleen een bezoekje aan de dierenarts dit mysterie kan oplossen. Er zijn een hoop verschillende huidaandoeningen bij katten, die vaak niet zo ernstig zijn maar wel even behandeld moeten worden. Het feit dat ze gesteriliseerd is, is heel positief; ik denk dat de kans op melkklierkanker daardoor vrij klein is.

Vertaald Frans
    M
    Mariaa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sorry voor de foutjes in het begin. Ze moet er wel last van hebben, er is vast iets aan de hand.

Een allergie of een ziekte, ik weet het niet... heb je haar mandje of slaapplek veranderd? Misschien is dat het, of de droge lucht. Ik roep ook maar wat hoor, het zijn maar vermoedens.

Mijn vorige gesteriliseerde poes heeft dit nooit gedaan. Ik hoop dat je het probleem vindt.

Vertaald Frans
    M
    Mariaa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

GOEDENAVOND

Als ze dit doet, is er vast iets aan de hand of is het gevaarlijk.

Hoezo 70 euro? Een consult kost normaal gesproken rond de 35 euro en een zalfje hangt er een beetje vanaf, maar ik schat zo'n 15 euro, dus?

Je kunt de dierenarts gewoon bellen voor advies, dat is gratis. Die vertelt je dan wel of het nodig is om naar de praktijk te komen. Als het niet overgaat, zul je er toch heen moeten, ook als er verder niets in haar omgeving is veranderd.

Het is in elk geval goed dat ze al gesteriliseerd is, dat voorkomt weer bepaalde ziektes.

Veel succes, ik hoop dat het snel weer overgaat.

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!