Hoe weet ik of mijn kat glas heeft gegeten?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Als je kat een scherp voorwerp inslikt, is de kans groot dat het spijsverteringskanaal of de maag geperforeerd raakt. De symptomen van zo'n perforatie zijn pogingen tot overgeven, bloed in de ontlasting of urine, en het overgeven van bloed...
Dit is vrij zeldzaam en zorgt meestal heel snel voor duidelijke symptomen van nood bij je dier. Bij die van jou is dat absoluut niet het geval, dus de kans is heel klein dat hij glas heeft binnengekregen. Blijf hem voor de zekerheid wel goed in de gaten houden en neem direct contact op met een dierenarts als de situatie verslechtert. Check ook even zijn voetkussentjes, want die kunnen natuurlijk ook door het glas zijn gesneden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Fijne dag nog,
Paul
Hoi,
Ik betwijfel echt of hij glas heeft gegeten. Glas heeft voor een kat namelijk geen aantrekkelijke geur. Hij zou echter wel zijn voetzooltjes hebben kunnen openhalen door erop te stappen.
2 reacties van 2