Hoe vaak geef je natvoer?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Wat maakt die prijs van dat voer van jullie nou uit! Ik geef 's ochtends een half maaltijdzakje en de hele dag door Royal Canin Maine Coon brokjes!
"€ 7,99 voor de kip- of visselectie. Vergeleken met Équilibre & Instinct (een Frans merk), dat duurder is met bijproducten en granen voor € 11,25 :)"
Aangezien je me toch de hele tijd wilt tegenspreken, doe dat dan met de juiste gegevens. Ik kraak niet zomaar af wat anderen zeggen, maar dat is weer een ander verhaal.
€ 7,03 per kg voor Équilibre & Instinct tegenover € 16,64 per kg voor Applaws; dat is gewoon meer dan het dubbele van de prijs van Équilibre & Instinct, maar goed...
Helemaal met je eens, Sahim. Het is alsof wij de hele dag door hetzelfde zouden eten, dan zouden we ons bord op een gegeven moment ook wel wegschuiven. Ik kies ook vaker voor kleine gerechtjes... maar dat is niet het enige.
Irisb, wat ik je nu ga vertellen zal je waarschijnlijk verbazen, maar het hangt vaak af van wat Mitsy van me vraagt. Mijn poes is niet kieskeurig, maar ze weet precies wat ze wil en ze laat me dat ook wel "horen". Ik wissel af op basis van haar reacties: wit vlees (niet gesneden, zodat ze haar tanden echt moet gebruiken), terrine, sardines (daar kan ze zich helemaal rond aan eten), ze eet net zo goed ratatouille als dat ze de bouillon van vermicellisoep drinkt. Het is heel gevarieerd, maar mijn kat blijft natuurlijk een vleeseter en daar houd ik bovenal rekening mee. Uiteindelijk moet je zelf kijken wat voor jou goed voelt en hoe je eigen dier zich gedraagt.
Goedenavond, ik maak voor mijn poes zelf lekkere verse maaltijden.
Ik vind het eigenlijk maar saai voor haar als ze altijd alleen maar brokjes krijgt.
En ze is echt verzot op mijn tajines met vis of vlees...
Het ideale dieet voor een kat is een combinatie van brokjes en natvoer. Het natvoer zorgt voor de nodige hydratatie, want katten drinken van zichzelf nooit genoeg.
Zorg dat er altijd brokjes klaarstaan en geef het natvoer als aanvulling.
Zelf geef ik 's ochtends en 's avonds een beetje natvoer. Af en toe voeg ik daar wat vis aan toe die ik kort in de oven heb gestoomd (en papillote) of een gepocheerd stukje kalkoenfilet. Door deze kookmethodes blijft er lekker veel vocht behouden voor de katten ;)
De kuipjes van Applaws zijn echt schreeuwend duur.
Ik geef het natvoer van Equilibre et Instinct. Dat is een Frans merk en het is echt topkwaliteit.
http://www.wanimo.com/fr/chats/alimentation-pour-chat-sc6/equilibre-instinct-sf4101/5-patee-en-boite/12-equilibre-instinct/
Hoi Irisb,
Natvoer is hartstikke goed voor je kat. Wat de kwaliteit betreft is het net als met brokjes: alles valt of staat met de samenstelling. Zelf gebruik ik deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/blikvoer/applaws/applaws_kuipjes/354181
Wat ik fijn vind aan dit merk is dat er geen dierlijke bijproducten, kleurstoffen of conserveermiddelen in zitten. Er zit weinig vet in de samenstelling, maar juist lekker veel vocht.
Houd er rekening mee dat een kat zowel droogvoer (brokjes) als natvoer nodig heeft.
Je kunt het hem één tot twee keer per week geven, dat lijkt me een prima schema. Het belangrijkste is dat je afwisselt: de ene keer natvoer, de andere keer droogvoer.
Qua hoeveelheid hangt alles af van het gewicht en de leeftijd van je kat. Je kunt uitgaan van de dagelijkse hoeveelheid brokjes die je geeft; voor natvoer is dat ongeveer gelijkwaardig. Het handige aan die kleine kuipjes van Applaws is dat de dosering al vrij goed is afgestemd op een gemiddelde, gezonde kat.
Je kunt hem trouwens ook rauw vlees of rauwe vis geven.
Kijk maar eens op: http://www.b-a-r-f.com/
Ze adviseren daar ongeveer 20 g per dag per kilo lichaamsgewicht. Dat komt dus neer op zo'n 60 g voor een kat van 3 kg.
Ik geef deze portie één keer per dag, naast de brokjes die altijd onbeperkt voor hem klaarstaan.
Hopelijk heb je wat aan deze tips!
Tot snel!
Ik geef mijn kat elke ochtend een maaltijdzakje.
37 reacties van 37