Hoe vaak geef je natvoer?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik wilde even weten: hoe vaak per dag / week / maand geef je je katten natvoer?

Is het eigenlijk wel goed voor hun gezondheid? Of hangt het helemaal af van de hoeveelheid die ze eten?

En wat voor soort verse voeding kan ik ze geven? (Voor af en toe)

Alvast bedankt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

37 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

"Racine, het natvoer dat je geeft bestaat voor 81% uit water, dus je moet er wel brokjes bij geven om de kat goed te voeden.

Hebben je katten geen gebitsproblemen?"

Nee, brokjes zijn echt geen must! Dat is nou typisch zo'n marketingtrucje dat inspeelt op ons arme consumenten.

Je moet de samenstelling omrekenen naar de droge stof. Voor 60g goede brokjes heb je ongeveer 200g volledig natvoer nodig voor het equivalent.

En NEE! Mijn katten hebben geen enkel probleem met hun gebit. Ze zijn 4 jaar oud. Uit een Amerikaans onderzoek is trouwens gebleken dat brokjes helemaal geen effect hebben op tandsteen. Ik geef liever voer waarvan ik de pH-waarde ken om gebitsproblemen te voorkomen.

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik geef één keer per dag een blikje Applaws (kip en pompoen deze week!!) en onbeperkt Nutrivet brokken!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

""Bovendien, als je kwaliteit wilt, kijk je niet naar de prijs.""

De prijs heeft over het algemeen niets met de kwaliteit te maken. Neem nu hondenvoer als voorbeeld: een zak Taste of the Wild is goedkoper dan een zak RC, en dat zonder alle granen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Let op Dante, de blikjes van Félix zijn erg zout en vet.

Racine, het natvoer dat je geeft bestaat voor 81% uit water, dus je moet er wel brokjes bij geven om de kat goed te voeden.

Hebben je katten geen last van hun gebit?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Aangezien de vergelijking per kilo wordt gemaakt, is het logisch dat Equilibre et Instinct goedkoper is dan Applaws.

Verder is Almo Nature inderdaad erg goed, maar zoals Racine al zegt, is het aanvullende voeding ;-)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als je voer vergelijkt, moet je naar de prijs per kilo kijken! --' Je gaat toch niet de prijs van een zakje brokjes van 150g vergelijken met een zak van 10 kilo, dat is echt volkomen onzinnig.

Ik ben de beroerdste niet, dus ik zal het even uitleggen:

Je hebt 16 kuipjes van 100g, dat is 1600g voor € 11,25.

Je hebt 6 kuipjes van 60g, dat is 360g voor € 5,99.

Je krijgt ruim 4 keer zoveel natvoer van E&I (een Frans merk) voor dezelfde prijs, want 4 x 360 = 1440g, en dat zou je voor diezelfde hoeveelheid bij het andere merk € 23,96 kosten.

E&I heeft een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Als je een kilo natvoer van E&I koopt, kost dat je € 7,03, maar voor een kilo natvoer van Applaws betaal je € 16,65. Dat is dus VEEL DUURDER.

Het is logisch dat als je een kleine hoeveelheid van duur voer koopt, je altijd duurder uit bent dan bij een grote hoeveelheid van voer dat goedkoper is.

"Bovendien, als je kwaliteit wilt, kijk je niet naar de prijs." Makkelijk praten als je het maar één keer per week aan één enkele kat geeft...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Let op: als je een kat alleen maar natvoer geeft, moet je er goed op letten dat het om een volledige voeding gaat en niet om aanvullend voer. De blikjes van Alm* N*ture zijn aanvullende voeding en die moet je echt maar af en toe geven.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Zelf eet mijn Exotic Longhair-poes haar brokjes van Hill's Science Plan en verder niets. Ze heeft ze altijd onbeperkt staan, net als water waar ze de hele dag door regelmatig van drinkt.

Voor mijn Perzische kater (harlekijn van) ben ik daarentegen volledig overgestapt op natvoer. Hij heeft geen gezondheidsproblemen, MAAR hij verteert brokjes gewoon niet (hij spuugt ze weer uit omdat hij veel te snel en te gulzig eet). Ik ben dus overgestapt op blikjes van een winkel waar hij erg weg van is (slechts één smaakje, want meneer is een kieskeurige eter 🙂).

Verder had ik de blikjes van Almo Nature geprobeerd. Die zijn 100% natuurlijk; je kunt ze bij wijze van spreken zo openmaken en zelf opeten. Er zit rijst en rijstwater in en dan het hoofdingrediënt (tonijn, kip, zalm, kalkoen etc.). Ik vond ze wat dat betreft erg goed, maar voor mij werd het per maand veel te duur omdat hij uitsluitend dat kreeg (120 € per maand). Dus ben ik overgestapt op een ander merk dat hem ook goed bevalt en wat goedkoper is.

Een kat 'moet' niet per se natvoer eten, maar het wordt wel vaak aangeraden om het af en toe te geven. Pas alleen wel op, want het gebeurt soms dat ze niets anders meer willen zodra ze eenmaal van natvoer geproefd hebben 😒.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Je kunt ze bijvoorbeeld bij Zooplus vinden. Ze zijn best prijzig, maar je hebt maar 200g per dag nodig om een kat te voeren.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik geef uitsluitend natvoer. Mijn katten kunnen onbeperkt eten.

Dit zijn de merken die ik heb gekozen: http://einstein-eclipse.eklablog.fr/a-table-c804421

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 37

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!