Hoe vaak geef je natvoer?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik wilde even weten: hoe vaak per dag / week / maand geef je je katten natvoer?

Is het eigenlijk wel goed voor hun gezondheid? Of hangt het helemaal af van de hoeveelheid die ze eten?

En wat voor soort verse voeding kan ik ze geven? (Voor af en toe)

Alvast bedankt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

37 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Geen antwoord, maar wel een vraag voor Séverine: kun je je kat eigenlijk alleen natvoer geven van een merk zoals Applaws? Hij lijkt namelijk nogal dik te worden van de Orijen-brokken...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik geef zelf elke ochtend 50g natvoer per kat en daarnaast brokjes, maar die weeg ik wel af. Ze zijn namelijk gesteriliseerd en worden anders te dik als ik het onbeperkt laat staan.

Wat het natvoer betreft, ben ik onlangs van de maaltijdzakjes overgestapt op Animonda Carny (verkrijgbaar bij Zooplus) en ik ben er echt super blij mee!! De samenstelling is goed, de prijs ook en mijn katten zijn er dol op! 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik zit er ook aan te denken om natvoer aan het menu van mijn katten toe te voegen. Ik dacht zelf aan de kuipjes van Applaws; die zijn goed betaalbaar en de samenstelling ziet er volgens mij prima uit. Hoe vaak kan ik mijn twee gecastreerde katers het beste natvoer geven?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoewel BARF de beste voeding is, kun je dit aardig benaderen door onbeperkt goede brokjes te geven en daarnaast natvoer (van Applaws of het merk EetI).

Ik heb nu de kat van de buren op schoot, maar ik heb zelf geen katten die ik voer. Qua dosering voor een gecastreerde kat die snel aankomt, zou ik zeggen één keer per week natvoer, en anders twee, drie, vier keer of zelfs elke dag.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn katten hebben altijd onbeperkt brokjes staan. De kater krijgt 1 à 2 zakjes natvoer per dag en de poes een half zakje, zij houdt meer van de brokjes. Maar 's middags krijgen ze allebei wat garnalen en gedurende de dag wat ham of soms tonijn. Wat een zwaar leven hebben ze toch...

Vertaald Frans
    Aurore Boréale
    Aurore boréale Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Eén maaltijdzakje per dag verdeeld over drie maaltijden en onbeperkt RC-brokjes.

Af en toe een beetje ham, kalkoen of kip en heel af en toe een of twee snoepjes.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik geef 's ochtends kleine blikjes Gourmet, maar ik ga overstappen naar Cosma.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zelf geef ik het elke zaterdag en in de vakanties op dinsdag en zaterdag.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik geef de ene helft 's ochtends en de andere helft 's avonds.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Op basis van wat ik tijdens consulten heb gezien, denk ik er anders over, maar als jouw katten nergens last van hebben, is dat het belangrijkste. (Al weet ik niet welk merk die katten kregen)

Ik had niet gezien hoeveel je per dag geeft ;)

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 37

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!