Hoi allemaal. Ik heb een probleem met de manier waarop mijn vriend onze katten opvoedt. Ik vind dat hij veel te agressief tegen ze is. Na een incident in het verleden (hij sloeg zijn kat zo hard dat het dier bloedde en hij kon niet meer ophouden) beloofde hij me dat hij minder gewelddadig zou zijn. Het is nu wel wat minder, maar hij is het nog steeds!
Bijvoorbeeld: mijn kat krabt 's avonds aan de gordijnen omdat ze naar buiten wil kijken of eruit wil (het is een binnenkat). Dat maakt lawaai en daar stoort hij zich aan. De volgende dag pakte hij de kat, zette haar voor het raam, gaf haar een harde klap op haar kop en smeet haar hard op de grond. Ik ben het totaal niet eens met wat hij doet en dat zeg ik hem ook, maar zodra ik iets zeg over de manier waarop hij de katten opvoedt, schiet hij in de verdediging en wordt hij erg beledigend tegen me. We hebben hier dan ook vaak ruzie over. Hij zegt dat ik niets van de opvoeding van katten weet omdat hij er al zijn hele leven heeft gehad en hij wil nergens naar luisteren. Volgens hem doet zijn eigen kat geen stoute dingen juist omdát hij hem vroeger veel harder sloeg. Hij luistert niet naar me en mijn woorden hebben voor hem totaal geen waarde op dit gebied. Ik kan er niet tegen dat hij de katten slaat en op de grond smijt als ze iets doen wat niet mag, en ik ben ervan overtuigd dat dit juist averechts werkt. Ik heb een professional nodig, of iemand die veel weet van kattengedrag, die hem vertelt dat hij te gewelddadig is en dat het totaal geen zin heeft om zo tegen katten te doen. Hij is ervan overtuigd dat zijn methode werkt, maar het is gewoon onverdraaglijk. Ik hoop dat iemand me kan helpen of hier meer over kan vertellen. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.