Hoe leer je je kat af om aan deuren te krabben?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hé Mamou, waar was je nou gebleven?
Jaaaaaa, daar ben je weer! ;)))
Ik denk dat het het makkelijkst is om de deuren gewoon open te laten....
Ik heb dit gevonden op Wamiz: http://wamiz.com/chats/question/mon-chat-gratte-les-portes-comment-l-arreter-2680.html Misschien heb je er wat aan, die persoon heeft namelijk hetzelfde probleem als jij :)
Feliway is een goed product als je kat er goed op reageert.
Verder bestaat er transparante plastic folie om je deur te beschermen, speciaal bedoeld voor het krabben aan deuren of muren. Ik zou de link even moeten terugvinden. Ik denk trouwens niet dat het de kat echt tegenhoudt om te krabben, tenzij hij een hekel heeft aan hoe het aanvoelt.
Tussen het moment dat ik mijn vraag stelde en nu ben ik even bij de dierenarts langsgegaan om mijn probleem te bespreken en te kijken of zij een oplossing wist. Ze gaf aan dat een afschrikmiddel niets uit zal halen en dat Perle nou eenmaal zo is; het zit in haar karakter. Wel raadde ze me een product aan dat Feliway heet. Dat is een feromonenverdamper die de kat rustiger maakt. Het wordt aangeraden om ongewenst gedrag bij katten aan te pakken (zoals dingen slopen, in huis plassen, enz.).
Ik heb er dus eentje gekocht die ik een maandje ga uitproberen. Blijkbaar zijn er alleen maar goede ervaringen met dit product, dus ik hoop echt dat het gaat werken en mijn probleem oplost.
bescherm de deuren en negeer haar, of laat haar schrikken zodra ze het doet door bijvoorbeeld op de grond te stampen. Je moet iets doen wat zij vervelend vindt
Clopine, heb je aandelen bij gedragstherapeuten ofzo? Op elke vraag die gesteld wordt, antwoord je altijd "schakel een gedragstherapeut in". Er zijn echt wel andere oplossingen voordat je een gedragstherapeut raadpleegt, dat doe je normaal gesproken alleen in extreme gevallen!!!
De enige oplossing is volgens mij om een gedragstherapeut in te schakelen.
Hoi, ik heb ook hetzelfde probleem met mijn kitten van 3 maanden en ik zou heel graag een oplossing vinden. Ik woon met huisgenoten en de deuren zijn hier ook nog eens heel slecht geïsoleerd.
Ik ben echt dol op mijn kitten, maar dit is gewoon niet meer vol te houden. Als iemand de gouden tip heeft, laat het dan alsjeblieft weten!