Hoe leer je je kat af om aan deuren te krabben?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik heb 4 katten in een appartement en ik heb hetzelfde probleem: mijn dochter wordt de hele tijd door ze wakker gemaakt. Ik heb dus de truc met aluminiumfolie onderaan haar deur geprobeerd, ik laat jullie later nog wel weten hoe het gaat ;)
Ik heb ook een oplossing gevonden: ik heb mijn hele deur afgeplakt met aluminiumfolie en sindsdien krabt hij niet meer... ik geef toe dat het niet echt mooi is, maar het werkt als een trein en sindsdien wordt er niet meer gekrabd :-)
Ik heb de oplossing gevonden en het werkt echt super.
Elke ochtend om 5 uur zat mijn kat aan onze slaapkamerdeur te krabben... echt een drama.
De oplossing: ik heb van een stuk karton een soort deurmatje geknutseld. Daar heb ik dubbelzijdig plakband op geplakt en dit matje heb ik voor de deur gelegd.
Mijn kat vindt dat gevoel van het plakband zo vreselijk dat hij nooit meer aan de deur heeft gekrabd.
Lang leve de rustige nachten!
🤗
Hij doet gewoon wat een kat hoort te doen, zo gaat dat nu eenmaal. De enige oplossing: zelf wat knutselen om bepaalde plekken te beschermen en krabpalen neerzetten vlakbij de plekken waar hij nu krabt.
Hoi,
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn kater van iets ouder dan een jaar. Meneer staat elke nacht op en krabt aan de deuren en kasten, al vanaf 4 uur 's ochtends. We wonen in een studio met een slaapvide, dus het is onmogelijk om er iets aan te doen, zeker omdat hij aan de voordeur krabt. Zijn bakjes zitten altijd vol, dus ik begin te denken dat hij gewoon wat geruststelling nodig heeft. Het wordt echt zwaar, want in anderhalf jaar tijd hebben we geen enkele nacht fatsoenlijk doorgeslapen. Ik word er moedeloos van... Af en toe sta ik op om hem weer in 'zijn mandje' bij ons te leggen, en dat lijkt hem te kalmeren, tot het volgende uur.
Wat kan ik doen?
Bedankt!
Hoi allemaal!
Ik zie net jullie gesprek voorbijkomen en dat is ook op mij van toepassing!
Mijn lieve kater had zelfs geleerd om op de klink te springen om de deur open te maken!
Zelfs als de deur op slot zat, werden we elke keer wakker van het lawaai dat het maakte. En bovendien krabde hij urenlang aan de deur... we hebben 2 oplossingen gevonden:
- de deurklink verticaal zetten (er zit altijd wel een schroefje om de klink los te draaien, je hoeft hem dan alleen maar een kwartslag gedraaid weer terug te zetten)
- dubbelzijdige tape plakken op de plekken waar hij krabt! En ja, katten hebben een enorme hekel aan plakkende pootjes! Maar let op, plak de dubbelzijdige tape niet direct op de deur (dat is heel lastig te verwijderen!), plak er eerst een laagje schilderstape onder.
Nou, ik hoop dat dit iemand helpt. Bij ons werkte het erg goed, maar het is duidelijk dat katten ontzettend eigenwijs zijn!!!
Stop eens met die gedragstherapeuten!!!!
Echt hoor, zodra een kat, een knaagdier of een hond iets doet wat het baasje niet aanstaat: hup, naar de gedragstherapeut!!! Sommigen op deze site hebben zelf een psychiater nodig!!! Voor de "gedragstherapeut-ziekte" lol!!! Voor een kat die aan de deuren krabt: gewoon wat hard plastic op de deur nieten, tot de helft van de deur is genoeg en klaar is Kees. Ik word zelf ook wel gedragstherapeut lol. Je moet de kat natuurlijk wel een krabplank van karton of een krabpaal geven (die van mij negeren ze, maar goed).
Zij krabben niet aan de deuren, maar mijn konijn knaagt wel aan de kozijnen en mijn papegaai aan de bovenkant van de deuren. Ik huur ook, maar ach, met een paar handige trucjes vind ik wel een oplossing als ik ooit ga verhuizen. Trouwens, ik huur dit appartement al 22 jaar, dus als ik ooit wegga en de verhuurder de borg wil houden, dan is dat maar zo!!!
Mijn katten slapen bij me, mijn blinde kat zelfs op mijn hoofd. Met deze hitte is dat best pittig, maar ja, als je dieren hebt, dan heb je ze en houd je van ze zoals ze zijn. Laatst haalde een van mijn poezen mijn voet open toen ze op het bed sprong, grrrr auw auw! Maar goed, ze was verstoppertje aan het spelen met de lakens, wat doe je eraan? Ik heb katten en die hebben nagels, tja, dan gaat het weleens mis, maar dat is niks vergeleken met de liefde die ze me geven!!!! Zij en mijn andere dieren hebben allemaal hun gebreken, net als wij mensen, behalve dan dat wij meer gebreken hebben dan onze dieren. Eh, misschien kan een psychiater of een gedragstherapeut iets voor mij betekenen? Ik lig in een deuk.
Laurence en haar Ark van Noach
Nou, ze is niet lang gebleven Mamou! :)
Maaaaaaaaaaaamouuuuuuuuuuuuuu ?